Στα online κανάλια πωλήσεων επενδύουν τα ελληνικά σουπερμάρκετ

super marketΕκτεταμένες επενδύσεις στις ψηφιακές τεχνολογίες, τα online κανάλια πώλησης και την ηλεκτρονική επικοινωνία με τον πελάτη, έχουν πραγματοποιήσει την τελευταία πενταετία οι αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα. Οι συγκεκριμένες επενδύσεις περιλαμβάνονται μεταξύ αυτών, που υλοποίησε - κατά κύριο λόγο - ο κλάδος την πενταετία 2013-2018. Σύμφωνα με στοιχεία, τα οποία δημοσιοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), οι συνολικές επενδύσεις των σουπερμάρκετ στη χώρα το συγκεκριμένο διάστημα, ανήλθαν σε €1,5 δις. Αφορούσαν δε κυρίως την ανάπτυξη των δικτύων με την προσθήκη καταστημάτων νέας γενιάς, τον εκσυγχρονισμό των αποθηκών, του δικτύου διανομής και του στόλου των οχημάτων, τις ψηφιακές τεχνολογίες και τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας/πωλήσεων, τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων για αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών, καθώς και την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού.

“Οι συγκεκριμένες επενδύσεις θέτουν τις βάσεις για αύξηση της παραγωγικότητας, την είσοδο σε νέες αγορές όπως το food-to-go, την ανταπόκριση στις αναδυόμενες τάσεις των καταναλωτών και τη λειτουργία στο ψηφιακό περιβάλλον”, αναφέρει σχετικά το ΙΕΛΚΑ.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, προκειμένου να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται σε αυτές τις απαιτήσεις, οι αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα θα συνεχίσουν να επενδύουν, με τις επενδύσεις να κινούνται σε υψηλά επίπεδα τα επόμενα χρόνια και να ξεπερνούν ετησίως τα €250 εκατ.

Επενδύσεις
Από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το ΙΕΛΚΑ, το πάγιο ενεργητικό των αλυσίδων σουπερμάρκετ στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία - παρά τις όποιες αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί - αυξήθηκε κατά περίπου 18%, κάτι που μεταφράζεται σε ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περί το 3%. Το 2017 τα πάγια των αλυσίδων σουπερμάρκετ, που δημοσιεύουν οικονομικές καταστάσεις ανέρχονταν σε €3,8 δις έναντι €3,3 δις το 2012. Τα στοιχεία των παγίων των εταιρειών παρουσιάζουν αυξήσεις κάθε χρόνο, οι οποίες - ειδικά τα έτη 2016 και 2017 - ήταν ιδιαίτερα μεγάλες, λόγων των μεταφορών παγίων από τις εξαγορασθείσες εταιρείες στους νέους ομίλους και εταιρείες. Χαρακτηριστικό είναι ότι, ειδικά μετά το 2013, η αύξηση των παγίων ξεπερνά τα €100 εκατ. ανά έτος, ενώ και οι αποσβέσεις των παγίων ανά έτος παραμένουν σταθερές περί τα €120 εκατ.

“Όλοι οι νέοι όμιλοι και εταιρείες, κατά κανόνα, δεν έκλεισαν παρά ελάχιστα καταστήματα, επενδύοντας σημαντικά ποσά στη διαμόρφωση ενός ομοιογενούς και αποδοτικού δικτύου, κάτι που αφορά εκτός από τα ίδια τα καταστήματα και τις λοιπές αναγκαίες υποστηρικτικές υποδομές, για παράδειγμα αποθήκες, μεταφορές, τεχνικός εξοπλισμός, υποδομές και συστήματα”, αναφέρει το ΙΕΛΚΑ, προσθέτοντας ότι η αποδοτικότητα των επενδύσεων αυτών θα πρέπει να κριθεί σε βάθος χρόνου.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Στους καλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα οι εταιρείες Τεχνολογίας

ergodoters texnologiasΣημαντική εκπροσώπηση έχει, για ακόμη μία χρονιά, ο ευρύτερος κλάδος της Τεχνολογίας μεταξύ των εταιρειών, οι οποίες διακρίνονται για το εργασιακό περιβάλλον που προσφέρουν στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του “Great Place to Work Hellas” και της έρευνας “Best Workplaces 2019”, της μεγαλύτερης έρευνας αξιολόγησης του εργασιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, οι εταιρείες Τεχνολογίας έχουν και το 2019 δυναμική παρουσία. Το “Great Place to Work Hellas” ανακοίνωσε την Κυριακή 7 Απριλίου 2019, τα αποτελέσματα για το τρέχον έτος, γνωστοποιώντας τα ονόματα των επιχειρήσεων, που διακρίνονται για το περιβάλλον εργασίας που προσφέρουν.

Στην έρευνα “Best Workplaces 2019”, η οποία διεξήχθη για 17η συνεχή χρονιά στη χώρα µας, διακρίνονται 25 επιχειρήσεις, οι οποίες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα µε τον αριθμό των εργαζομένων: 10 “µεγάλες” επιχειρήσεις, που απασχολούν πάνω από 251 εργαζόμενους, 10 “µεσαίες” εταιρείες, που απασχολούν από 50 έως 250 εργαζόμενους και 5 “µικρές” επιχειρήσεις, που απασχολούν από 20 έως 49 εργαζόμενους.

Στην κατηγορία των εταιρειών με περισσότερους από 251 εργαζόμενους για το 2019 από τον κλάδο της Πληροφορικής διακρίθηκε η Epsilon Net, που βρέθηκε φέτος στη δεύτερη θέση, ενώ την τέταρτη κατέκτησε η Πλαίσιο Computers. Την έκτη θέση κατέλαβε - από τον ευρύτερο κλάδο της Τεχνολογίας, η Victus Networks, ενώ στην όγδοη η Β. ΚΑΥΚΑΣ.

Καλύτερο περιβάλλον
Στην κατηγορία με 50-250 εργαζόμενους τον κλάδο της Τεχνολογίας εκπροσωπεί στη λίστα με τις επιχειρήσεις που προσφέρουν το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον η ελληνική Workable, που βρίσκεται στην τρίτη θέση, ενώ την όγδοη καταλαμβάνει η Performance Technologies. Τέλος, στην κατηγορία 20-49 εργαζόμενοι η εταιρεία Sleed στη δεύτερη θέση και η Convert Group στην τρίτη εκπροσωπούν τον ευρύτερο χώρο της τεχνολογίας στην κατάταξη των επιχειρήσεων με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα για το 2019.

Η αξιολόγηση
Η αξιολόγηση των εταιρειών ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο του 2019. Συνολικά, δήλωσαν συμμετοχή 53 εταιρείες από διάφορους κλάδους της αγοράς, οι οποίες απασχολούν περισσότερους από 23.500 εργαζόμενους. Η μεγαλύτερη εταιρεία απασχολεί κοντά στους 7.000 εργαζόμενους, ενώ η μικρότερη 22. Από τις συμμετέχουσες εταιρείες οι 25 είναι αμιγώς Ελληνικές και οι 28 πολυεθνικές.

Η έρευνα, η οποία διεξάγεται με ανώνυμα ερωτηματολόγια, στηρίζεται - κατά κύριο λόγο - στην άποψη που έχουν οι εργαζόμενοι για την εταιρεία τους. Το Great Place to Work®, με εκπροσώπηση σε περισσότερες από 55 χώρες σε όλο τον κόσμο, ερευνά και αξιολογεί επιχειρήσεις, για περισσότερα από 30 χρόνια, με στόχο το “χτίσιμο μιας καλύτερης κοινωνίας, βοηθώντας τις εταιρείες να βελτιώσουν το εργασιακό τους περιβάλλον”.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Μηχανογράφηση καταστήματος στη Ξάνθη...

highwaycoffee 2Το κατάστημα HIGHWAY COFFEE στην Ξάνθη, μηχανογραφήθηκε με το imePos, από τον επίσημο αντιπρόσωπο της ΙΜΕ Πληροφορική, στη Βόρεια Ελλάδα ΠΡΑΞΗ Ε.Π.Ε.

 

Υποχρεωτική χρήση βιομετρικών χαρακτηριστικών στις νέες ταυτότητες

nees tautotitesΚοινά ελάχιστα χαρακτηριστικά ασφαλείας, με υποχρεωτική τη χρήση βιομετρικών χαρακτηριστικών, αποκτούν τα δελτία ταυτότητας σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα νέα ψηφιοποιημένα δελτία ταυτότητας θα έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά ασφάλειας με εκείνα των διαβατηρίων. Και στα δύο είδη ταξιδιωτικών εγγράφων, θα είναι υποχρεωτική η χρήση βιομετρικών στοιχείων. Τα δελτία θα περιλαμβάνουν, πλέον, βιομετρικά δεδομένα και συγκεκριμένα δύο δακτυλικά αποτυπώματα και εικόνες προσώπου, τα οποία θα αποθηκεύονται σε ένα εξαιρετικά ασφαλές contactless chip με τη φωτογραφία και τα δακτυλικά αποτυπώματα του κατόχου. Τα παιδιά μέχρι έξι ετών θα εξαιρούνται από την υποχρέωση για τα δακτυλικά αποτυπώματα και τα κράτη-μέλη μπορούν να παρατείνουν την εξαίρεση αυτή μέχρι την ηλικία των δώδεκα ετών.

Τα κράτη-μέλη θα αρχίσουν να εκδίδουν τις νέες ταυτότητες σε δύο χρόνια. Τα δελτία ταυτότητας, τα οποία δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, θα σταματήσουν να είναι έγκυρα με τη λήξη τους (θα μπορούν να ανανεωθούν με τη νέα μορφή) ή το αργότερο δέκα χρόνια μετά την εφαρμογή των νέων κανόνων. Τα δελτία ταυτότητας, τα οποία δεν διαθέτουν τμήμα αναγνώσιμο από μηχάνημα, όπως στην περίπτωση των ελληνικών ταυτοτήτων, θα σταματήσουν να ισχύουν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Για ταυτότητες των οποίων οι κάτοχοι είναι ηλικίας άνω των 70 ετών θα προβλέπεται εξαίρεση.

Ο Κανονισμός
Το δρόμο για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων, πανευρωπαϊκά, άνοιξε η ψήφιση του νέου Κοινοτικού Κανονισμού, ο οποίος θα ενισχύσει την ασφάλεια των δελτίων ταυτότητας και των εγγράφων διαμονής σε ολόκληρη την Ένωση. Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Κανονισμός, που ψήφισαν τα Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, μόνο τα κράτη-μέλη, που εκδίδουν ήδη δελτία ταυτότητας για τους πολίτες τους, θα επηρεαστούν από τους νέους κανόνες. Τα νέα μέτρα δεν δημιουργούν νέες υποχρεώσεις για την έκδοση ταυτότητας για τους πολίτες (με τη σχετική εθνική νομοθεσία, όπου αυτή υφίσταται, να παραμένει σε ισχύ), ούτε υποχρεώνουν τα κράτη-μέλη που δεν χρησιμοποιούν ταυτότητες να ξεκινήσουν να το κάνουν.

Καθώς περίπου 80 εκατομμύρια Ευρωπαίοι διαθέτουν, σήμερα, δελτία ταυτότητας μη μηχανικώς αναγνώσιμα, χωρίς βιομετρικά αναγνωριστικά στοιχεία, στόχος της πρότασης είναι να περιοριστεί η χρήση πλαστών και παραποιημένων εγγράφων, που μπορούν, επίσης, να χρησιμοποιηθούν από τρομοκράτες και εγκληματίες για να εισέλθουν στην Ε.Ε. από τρίτες χώρες. Τη στιγμή που τουλάχιστον 86 διαφορετικοί τύποι ταυτοτήτων και 181 τύποι εγγράφων μόνιμης κατοικίας βρίσκονται σε κυκλοφορία στην Ε.Ε., οι νέοι κανόνες έχουν ως στόχο να καταπολεμήσουν τη χρήση προϊόντων πλαστογραφίας.

Πλαστά έγγραφα
Από τα 26 κράτη-μέλη της Ε.Ε. που εκδίδουν δελτία ταυτότητας για τους πολίτες τους, η απόκτησή τους είναι υποχρεωτική για τους πολίτες στα 15. Ο συνολικός αριθμός ανθρώπων, που εντοπίστηκαν με πλαστά έγγραφα, συμπεριλαμβανομένων ταυτοτήτων, κατά την είσοδο ή την έξοδό τους από την Ε.Ε. ή ενώ ταξίδευαν μέσω κάποιου κράτους-μέλους, αυξήθηκε κατά περίπου 16% από το 2013 μέχρι το 2015.

Να σημειωθεί ότι οι νέοι κανόνες υιοθετήθηκαν με 335 ψήφους υπέρ, 269 κατά και 21 αποχές. Το κείμενο θα πρέπει να εγκριθεί επίσημα από το Συμβούλιο, πριν τεθεί σε ισχύ.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Πιο διαφανείς οι ηλεκτρονικές αγορές εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης

online agores europiΠιο διαφανείς γίνονται οι ηλεκτρονικές αγορές εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε μια προσπάθεια να θωρακιστούν περαιτέρω τα δικαιώματα των καταναλωτών, όταν αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου. Αυτό προβλέπει, μεταξύ άλλων, η προσωρινή συμφωνία, που επιτεύχθηκε ανάμεσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο και εισάγει αυστηρότερους κανόνες προστασίας των καταναλωτών. Τα νέα μέτρα υπόσχονται βελτιωμένη διαφάνεια στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, ιδίως όσον αφορά τη χρήση διαδικτυακών αξιολογήσεων, εξατομικευμένες τεχνικές τιμολόγησης βάσει αλγορίθμων ή την υψηλότερη κατάταξη προϊόντων λόγω “τοποθετήσεων επί πληρωμή”. Μεταξύ άλλων, η συμφωνία προβλέπει ότι κατά τις αγορές από ηλεκτρονικό κατάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται με σαφήνεια για το αν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από επαγγελματία έμπορο ή από ιδιώτη, ώστε να γνωρίζουν τι προστασία τους παρέχεται σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά. Με τα νέα μέτρα θεσπίζεται η υποχρέωση των ηλεκτρονικών αγορών να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με το αν ο έμπορος, που φέρει ευθύνη σε μία συναλλαγή, είναι ο πωλητής και/ή η ίδια η ψηφιακή πλατφόρμα. Επίσης, κατά την αναζήτηση στο Διαδίκτυο, όπως προβλέπει η σχετική συμφωνία, οι καταναλωτές θα ενημερώνονται σαφώς, όταν το αποτέλεσμα της αναζήτησης πληρώνεται από έμπορο. Θα ενημερώνονται επίσης για τις βασικές παραμέτρους που καθορίζουν την κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Με τα νέα μέτρα προστατεύονται, εξάλλου, οι καταναλωτές όσον αφορά “δωρεάν” ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή ψηφιακές υπηρεσίες για τις οποίες οι καταναλωτές δεν καταβάλλουν χρήματα, αλλά παρέχουν προσωπικά δεδομένα, όπως: αποθήκευση στο cloud, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Επίσης, οι εταιρείες υποχρεώνονται στην αφαίρεση δυσανάλογων επιβαρύνσεων, όπως η υποχρέωση χρήσης παρωχημένων μέσων επικοινωνίας, οι οποίες επιβάλλονται στις επιχειρήσεις από την υφιστάμενη νομοθεσία.

Συνολικά, οι σημαντικότερες βελτιώσεις που φέρνει η συμφωνία, είναι η μεγαλύτερη διαφάνεια για τους καταναλωτές κατά την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών, οι αποτελεσματικές κυρώσεις και σαφείς κανόνες, ώστε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των προϊόντων δύο ποιοτήτων στην Ε.Ε.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τους νέους κανόνες τον Απρίλιο του περασμένου έτους στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας για τους καταναλωτές. Μετά από την προσωρινή συμφωνία, τα νέα μέτρα θα εγκριθούν επίσημα από Κοινοβούλιο και Συμβούλιο, ενώ τα κράτη-μέλη διαθέτουν 24 μήνες από την έναρξη ισχύος της Οδηγίας για τη μεταφορά των διατάξεων της στο εθνικό δίκαιο.

Κυρώσεις
Ο σκοπός των νέων μέτρων της πρότασης είναι να διασφαλιστεί η καλύτερη επιβολή και να εκσυγχρονιστούν οι κανόνες προστασίας των καταναλωτών, ιδίως υπό το πρίσμα των ψηφιακών εξελίξεων. Οι εθνικές Αρχές καταναλωτών θα έχουν την εξουσία να επιβάλλουν αποτελεσματικές, αναλογικές και αποτρεπτικές κυρώσεις με συντονισμένο τρόπο. Για εκτεταμένες παραβάσεις, που επηρεάζουν τους καταναλωτές, σε διάφορα κράτη-μέλη της Ε.Ε. και οι οποίες υπόκεινται σε συντονισμένη επιβολή της νομοθεσίας σε επίπεδο Ε.Ε., το ανώτατο πρόστιμο, που μπορεί να επιβληθεί σε κάθε κράτος-μέλος θα ισούται τουλάχιστον με το 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του εμπόρου.

Πηγή: http://www.sepe.gr