Μαρίλη Νίκα: Η Ελληνίδα προγραμματίστρια της Google

marili nikaΜανατζάρει το προϊόν της «κατανόησης» φωνής του διαδικτυακού κολοσσού δηλώνει στο protothema.gr ότι «στο μέλλον θα είναι τόσες πολλές οι γυναίκες-ηγέτιδες στην Πληροφορική που δεν θα μπορούμε να τις απαριθμήσουμε ονομαστικά»

Λένε ότι ο κλάδος της τεχνολογίας και ειδικά της Πληροφορικής είναι ένας ανδροκρατούμενος τομέας. Είναι αλήθεια. Η Μαρίλη Νίκα (Marily Nika ), ωστόσο, εκτιμά ότι αυτή η στερεοτυπική αντίληψη δεν θα δικαιολογείται για πολύ καιρό ακόμα. Η Ελληνίδα μάνατζερ στο τμήμα φωνητικής αναγνώρισης και Τεχνητής Νοημοσύνης της Google, προβλέπει ότι στο μέλλον θα είναι τόσες πολλές οι γυναίκες-ηγέτιδες στην Πληροφορική που δεν θα μπορούμε να τις απαριθμήσουμε ονομαστικά. Δεν θα αποτελούν έκπληξη, οι καινοτομίες που θα προκύπτουν από τη δράση του… γένους θηλυκού στον κλάδο, εξηγεί.

Τα λεγόμενα της φαίνεται ότι ισορροπούν με την μέχρι τώρα προσωπική της πορεία. Μόλις στα 32 της έτη, αναδείχθηκε «Γυναίκα στην Πληροφορική της Χρονιάς 2018» στα FDM Everywoman in Technology Awards στο Λονδίνο –ένας διαγωνισμός που προβάλλει τις πιο δυναμικές και δραστήριες γυναίκες που δουλεύουν στους κλάδους STEM, και το 2015 έλαβε βραβείο από την Πριγκίπισσα Άννα. Η Μαρίλη Διευθύνει μια ομάδα στην Αμερική, που μελετά τις ανάγκες των χρηστών του ίντερνετ και με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης εργάζεται στις τεχνολογίες φωνής των συσκευών Google Home, οι οποίες λειτουργούν ως «βοηθοί» για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των ανθρώπων. Συγκεκριμένα, εργάστηκε σε μοντέλα και προϊόντα φωνητικής αναζήτησης που έδωσαν τη δυνατότητα στην Google να ‘κατανοήσει’ 30 νέες γλώσσες από διάφορα μέρη της Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένων και των ελληνικών) αλλά και της Αφρικής. Πλέον εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν αυτά τα προΪόντα καθημερινα.

Είναι ομιλήτρια σε διεθνείς οργανώσεις (TEDx, Techcrunch Disrupt), ενώ έχει δημιουργήσει την πλατφόρμα London Geekettes, μέσω της οποίας όσοι δραστηριοποιούνται στην τεχνολογία μπορούν να αλληλεπιδρούν, να συζητούν για τις εξελίξεις και τα σημεία καμπής του τομέα, αλλά και να συμμετέχουν σε διάφορα mentorship schemes. Πλέον στις κοινότητες που έχει δημιουργήσει υπάρχουν 5.000 μέλη παγκοσμίως.

«Αν εργάζεσαι σκληρά και για κάτι που πραγματικά αγαπάς, κανένα εμπόδιο δεν ανακόπτει την πορεία σου. Βρίσκεις τρόπους να βοηθάς και να ενισχύεις την κοινότητα στην οποία ανήκεις και έπειτα έρχονται τα «δώρα»» σημειώνει και μας αφηγείται πώς από τις σπουδές της στα Ναυτιλιακά έφτασε να εργάζεται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στους κόλπους του διαδικτυακού κολοσσού «Google».

Πηγή: www.protothema.grprotothema.gr

Μεγάλο ποσοστό χρηστών δεν κατανοεί τη σημασία των ασφαλών password

passwordΙδιαίτερα εξοικειωμένοι με τη δημιουργία πολλών, αλλά και ισχυρών password, καλούνται να είναι σήμερα οι χρήστες του Διαδικτύου, καθώς η συχνότητα των παραβιάσεων και των μαζικών κλοπών προσωπικών δεδομένων αυξάνεται διαρκώς. Ακόμη και σήμερα, ωστόσο, μεγάλο ποσοστό χρηστών δεν έχει κατανοήσει τη σημασία δημιουργίας ασφαλών password. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από το Εθνικό Κέντρο Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο του Ηνωμένου Βασιλείου, πάνω από 23,2 εκατ. παραβιασμένοι λογαριασμοί χρησιμοποιούσαν τον κωδικό πρόσβασης “123456”, ενώ 7,7 εκατ. χρήστες χρησιμοποιούσαν τον κωδικό “123456789”.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κωδικών (World Password Day), που φέτος γιορτάζεται στις 2 Μαΐου, η ESET συμβουλεύει τους χρήστες να αναλογιστούν τις συνέπειες που μπορεί να έχει στην ασφάλεια τους, ένας ακατάλληλος κωδικός πρόσβασης. “Η διαδικασία αυτή μπορεί να είναι κουραστική, αλλά οι συνέπειες της χρήσης πολύ απλών κωδικών ή του ίδιου κωδικού για πρόσβαση σε πολλούς λογαριασμούς, μπορεί να δημιουργήσει σοβαρούς κινδύνους στην ασφάλεια. Οπωσδήποτε, πλέον, οι τεχνολογίες πιστοποίησης διπλού ή πολλαπλού παράγοντα (2FA/MFA) ενισχύουν σημαντικά την προστασία, ωστόσο, η ανάγκη για μοναδικούς και ισχυρούς κωδικούς δεν σταματά να αποτελεί προτεραιότητα για την ασφάλεια των λογαριασμών”, αναφέρει η εταιρεία.

Πρώτα βήματα
Σύμφωνα με την ESET, το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ασφαλών κωδικών είναι να αποφεύγουν οι χρήστες να χρησιμοποιούν μόνο μία λέξη και ειδικά αγγλική και να προτιμούν τη χρήση μίας φράσης ή μιας σειράς λέξεων, που δεν είναι εύκολο να φανταστεί κάποιος ή κανονικά δεν θα εμφανίζονταν η μία δίπλα στην άλλη σε μια πρόταση. Καθώς η αποφυγή λέξεων που υπάρχουν στο λεξικό θα αυξήσει τη δύναμη του κωδικού, μία καλή ιδέα είναι να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες λέξεις, που έχουν επινοήσει οι ίδιοι. Επίσης σημαντικό - σύμφωνα με την εταιρεία - είναι οι χρήστες να θυμούνται ότι οι κωδικοί είναι προσωπικοί, δεν αποκαλύπτονται και ότι για κάθε λογαριασμό απαιτείται ένας μοναδικός κωδικός πρόσβασης. Για τους χρήστες, που δυσκολεύονται να θυμηθούν ένα σύνθετο κωδικό, η ESET προτείνει τη χρήση ενός αξιόπιστου password manager.

Γενικά, ο κύριος κανόνας είναι ότι όσο μεγαλύτερος ο κωδικός πρόσβασης, τόσο πιο ασφαλής. Μπορούν, επίσης να χρησιμοποιηθούν ειδικοί χαρακτήρες, που αν μάλιστα παρεμβάλλονται σε διαφορετικά σημεία, αναμεμειγμένα με τους κανονικούς χαρακτήρες και όχι μόνο στο τέλος, ο κωδικός γίνεται πιο ισχυρός.

“Η χρήση προσωπικών δεδομένων ως password είναι επίσης μία συνήθης πρακτική, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια, καθώς, στην περίπτωση αυτή, οι κωδικοί πρόσβασης μπορεί να μοιάζουν με το όνομα χρήστη”, αναφέρουν οι ειδικοί της εταιρείας.

Όπως προσθέτουν, αν ένας κυβερνοεγκληματίας έχει καταφέρει να κλέψει τα προσωπικά στοιχεία του χρήστη (είτε από το Facebook, είτε από άλλο τρόπο), θα είναι ακόμα ευκολότερο για αυτόν να μαντέψει και τον κωδικό πρόσβασης. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η ESET συμβουλεύει τους χρήστες να αλλάζουν τακτικά τους κωδικούς πρόσβασης, έχοντας στο μυαλό τους ότι όσο πιο σημαντικά τα δεδομένα που προστατεύονται, τόσο πιο συχνά πρέπει να αλλάζουν τα password.

Πηγή: sepe.gr

Τα “έξυπνα” ηχεία θα ξεπεράσουν τα tablets έως το 2021

exipna ixeiaΕξαιρετική δυναμική επιδεικνύει η νεόκοπη αγορά των “έξυπνων” ηχείων (smart speakers), που λειτουργούν ως ψηφιακοί βοηθοί, όπως το Google Home, το Echo της Amazon ή το HomePod της Apple. Τη δυναμική αυτή υποδηλώνει το γεγονός ότι αυτού του είδους οι συσκευές αναμένεται, έως το 2021, να ξεπεράσουν την εγκατεστημένη βάση των tablets σε παγκόσμιο επίπεδο. Η αγορά των “έξυπνων” ηχείων, σύμφωνα με report της εταιρείας Canalys, θα αυξηθεί φέτος κατά 82% και από τα 114 εκατ. συσκευές το 2018 να φθάσει τα 207,9 εκατ. συσκευές φέτος, αριθμός ο οποίος αναμένεται να διευρυνθεί στα 600 εκατ. “έξυπνα” ηχεία έως το 2021. Μάλιστα, η εκτίμηση είναι ότι ο χώρος των “έξυπνων” ηχείων θα συνεχίσει να σημειώνει εκρηκτική αύξηση τα επόμενα χρόνια σε όλο τον κόσμο.

Το 2018 ήταν το καθοριστικό έτος για την υιοθέτηση των “έξυπνων” ηχείων. H αγορά των smart speakers έδειξε τη δυναμική της ήδη από το 2018, οπότε πέτυχε τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης από οποιαδήποτε άλλη κατηγορία καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, ακόμη και από δημοφιλείς νέες τεχνολογίες, όπως η Εικονική και η Επαυξημένη Πραγματικότητα ή το mobile. Πάντως, μια παγκόσμια τάση, που εντοπίζουν οι αναλυτές της Canalys, είναι ότι, ενώ η υιοθέτηση των “έξυπνων” ηχείων για οικιακή χρήση από τους καταναλωτές είναι ταχύτατη, δεν συμβαίνει το ίδιο με τη διείσδυση σε εμπορικό επίπεδο.

Ηγέτιδες δυνάμεις
Στις ΗΠΑ, που διαθέτουν την πιο “ώριμη” αγορά για smart speakers, παγκοσμίως και τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη βάση χρηστών, οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 46% φέτος φθάνοντας στα 90 εκατ. συσκευές, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 42,2% της συνολικής αγοράς. Η υψηλή διείσδυση της ευρυζωνικότητας, η έντονη δυναμική για την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και η μείωση των φραγμών σε επίπεδο τιμών, είναι οι παράγοντες που τροφοδοτούν την ανάπτυξη της αμερικανικής αγοράς smart speakers. Στις δε ασιατικές χώρες, η ανάπτυξη θα είναι ακόμη ταχύτερη κατά το τρέχον έτος: στην Κίνα το πρόσημο θα είναι θετικό κατά 166%, με τις πωλήσεις να αυξάνονται στα 59,9 εκατ. συσκευές. Στη Νότια Κορέα η ποσοστιαία ανάπτυξη θα είναι της τάξης του 132%, ενώ στην Ιαπωνία η άνοδος θα κινηθεί στα επίπεδα του 131%.

Η αγορά των “έξυπνων” ηχείων στον Καναδά αναμένεται να ενισχυθεί κατά 80%, στη Γερμανία ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι 49%, ενώ στην Αυστραλία 47%.

Να σημειωθεί ότι τα “smart speakers”, εκτός από συμβατικά ηχεία, λειτουργούν ως “έξυπνοι” ψηφιακοί βοηθοί, αφού μπορούν να δώσουν συμβουλές για το τι μουσική να ακούσει ο χρήστης, να ενημερώσουν για τον καιρό, να στείλουν μηνύματα, ακόμη και να ρυθμίσουν τη θερμοκρασία του χώρου - στην περίπτωση που ο χώρος είναι “έξυπνος” και μπορεί να λάβει την εντολή του ηχείου.

Πηγή: http://www.sepe.gr

ScanEat…μια νέα, καινοτόμος εφαρμογή για παραγγελίες...

53480586 2895312440482556 8462828445078913024 nScanEat…μια νέα, καινοτόμος εφαρμογή για παραγγελίες delivery & takeaway μέσω smartphones και tablets.

Ο πιο προσωποποιημένος τρόπος για να παραγγείλεις με μια κίνηση!!!

Δείτε την εφαρμογή μας: https://scaneat.gr/

Ανοδικά θα κινηθεί η παγκόσμια αγορά Πληροφορικής το 2019

anodos pliroforikiΑνοδικά θα κινηθεί το 2019, αλλά και το επόμενο έτος, η παγκόσμια αγορά Πληροφορικής, καθώς τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι επιχειρήσεις, αλλά και ο Δημόσιος τομέας, θα συνεχίσουν να επενδύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ως αποτέλεσμα, οι δαπάνες για το ΙΤ θα έχουν ανοδική πορεία, με την αξία της αγοράς να αυξάνεται κατά 1,1% σε ετήσια βάση το 2019 και να φθάνει τα $3,79 τρις, ενώ το 2020 η άνοδος θα είναι μεγαλύτερη και συγκριμένα κατά 3,6%, που σε απόλυτα μεγέθη μεταφράζεται σε $3,925 τρις. Πάντως, σύμφωνα με την Gartner, στην οποία ανήκει η παραπάνω πρόβλεψη, η συγκεκριμένη επίδοση είναι υποδεέστερη από τις αρχικές εκτιμήσεις της εταιρείας. Η αναθεώρηση των εκτιμήσεων επί τα χείρω, όπως σημειώνουν οι αναλυτές, σχετίζεται με τις συναλλαγματικές ισοτιμίες και την πορεία του δολαρίου στην παγκόσμια αγορά συναλλάγματος.

Από τις επιμέρους κατηγορίες της παγκόσμιας αγοράς Πληροφορικής, τα συστήματα για data centers θα είναι ο τομέας που θα δει τη μεγαλύτερη πτώση εντός τους τρέχοντος έτους, με τη μείωση να τοποθετείται στο 2,8% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η κακή επίδοση της κατηγορίας συνδέεται με την πτώση της μέσης τιμής πώλησης στην αγορά των servers. Πάντως, το 2020 το πρόσημο στην κατηγορία των data centers θα είναι θετικό, με την αξία της συγκεκριμένης αγοράς να διευρύνεται κατά 1,7%. Στον αντίποδα, θετική θα είναι η πορεία της παγκόσμιας αγοράς του λογισμικού τόσο το 2019, όσο και το 2020.

Δυναμικά το Λογισμικό
Η μετάβαση από το παραδοσιακό μοντέλο δαπανών Πληροφορικής (noncloud) σε λύσεις επιχειρηματικού λογισμικού βασισμένες στο cloud είναι αυτή που τροφοδοτεί την άνοδο στην κατηγορία του λογισμικού, η αξία της οποίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 7,1% και να διαμορφωθεί σε $427 δις, από $399 δις το 2018, ενώ για το 2020 η αγορά θα ενισχυθεί εκ νέου αυτή τη φορά κατά 8,2%.

Από τις επιμέρους κατηγορίες της αγοράς software, το λογισμικό εφαρμογών είναι αυτό που θα έχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, ενώ θετική θα είναι και η πορεία του λογισμικού υποδομών, κυρίως, στον τομέα integration platform as a service (iPaaS) και application platform as a service (aPaaS).

Στο μεταξύ, αύξηση αναμένεται και στην κατηγορία των υπηρεσιών Πληροφορικής, η αξία της οποίας θα διευρυνθεί κατά 3,5% φέτος, φθάνοντας το $1,016 τρις, ενώ και το 2020 το πρόσημο θα είναι θετικό κατά 4,8% με αξία αγοράς στο $1,065 τρις.

Αναδυόμενες κατηγορίες
Σημαντική συμβολή στις συνολικές δαπάνες για την Πληροφορική τόσο φέτος, όσο και για τα επόμενα χρόνια, θα έχουν, σύμφωνα με την ανάλυση της Gartner, αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence-AI). Μόνο για το 2019, οι οργανισμοί και οι επιχειρήσεις, παγκοσμίως, εκτιμάται ότι θα έχουν οφέλη της τάξης των $1,9 τρις από τη χρήση του ΑΙ μόνο φέτος. ”Οι επιλογές των CIOs σχετικά με τις τεχνολογικές επενδύσεις είναι κρίσιμες για την επιτυχία της ψηφιακής επιχείρησης. Ανατρεπτικές αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI), μετασχηματίζουν πλήρως τα επιχειρηματικά μοντέλα των επιχειρήσεων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Η AI έχει σημαντικό αντίκτυπο στις δαπάνες Πληροφορικής”, σχολιάζει η Gartner. Υπογραμμίζοντας τη σημασία αναδυόμενων τεχνολογιών, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, για τη συνολική αγορά Πληροφορικής, οι αναλυτές τονίζουν ότι η AI δεν είναι ένα προϊόν, αλλά ένα πραγματικά ολοκληρωμένο οικοσύστημα τεχνολογίας, καθώς ενσωματώνεται σε πολλά υφιστάμενα προϊόντα και υπηρεσίες.

Πηγή: sepe.gr