1 στις 2 εταιρείες αυξάνει τις επενδύσεις στην τεχνολογία το 2019

afxisis texnologiasΤην τεχνολογία επιστρατεύουν οι επιχειρήσεις, παγκοσμίως, στην προσπάθειά τους να βελτιώσουν τον εξαιρετικά σημαντικό τομέα της εξυπηρέτησης πελατών. Σε αυτήν τη λογική, οι εταιρείες, ανά τον κόσμο, επιδίδονται σε έναν πραγματικό αγώνα δρόμου, προκειμένου να θέσουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην υπηρεσία της εξυπηρέτησης των πελατών.

Αυτή η τάση αποτυπώνεται και στην κατανομή των επενδυτικών προϋπολογισμών των επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με την Gartner, τα τρία τέταρτα των εταιρειών (75%) αύξησαν, το 2018, τις επενδύσεις στην τεχνολογία στους τομείς, που σχετίζονται με τη συνολική εμπειρία εξυπηρέτησης του πελάτη. Μάλιστα, η τάση αυτή εκτιμάται ότι θα γίνεται ολοένα και πιο έντονη τα επόμενα χρόνια.

Ήδη, για το τρέχον έτος, περισσότερες από μία στις δύο εταιρείες (52%), παγκοσμίως, απαντούν ότι οι προϋπολογισμοί τους, που αφορούν επενδύσεις σε επίπεδο τεχνολογίας για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη, θα είναι αυξημένες. Η ανάλυση δεδομένων των πελατών (Customer Αnalytics) είναι ο τομέας, που απορροφά τη μερίδα του λέοντος αυτών των επενδύσεων, ενώ σημαντικά κονδύλια απορροφά ήδη - και θα συνεχίσει να απορροφά - το digital marketing.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα της Gartner (Gartner's 2019 Customer Experience Innovation Survey) συγκέντρωσε στοιχεία από 244 ερωτηθέντες σε επτά χώρες στη Βόρεια Αμερική, τη Δυτική Ευρώπη και την Ασία/Ειρηνικό, σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών. Στόχος της μελέτης ήταν η κατανόηση των προτεραιοτήτων, των επενδύσεων σε τεχνολογίες, που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση πελατών.

Η δύναμη των δεδομένων
Οι αναλυτές υπογραμμίζουν την τεράστια σημασία που έχει για τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους ίδιους τους καταναλωτές, ο τομέας της ανάλυσης δεδομένων, ο οποίος μπορεί κυριολεκτικά να μεταμορφώσει την αγοραστική εμπειρία. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι εταιρείες που επενδύουν στην τεχνολογία στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών, είναι σε θέση να καλύπτουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τις ανάγκες των πελατών τους, αυξάνοντας προφανώς τον βαθμό ικανοποίησής τους.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Gartner, οι αναδυόμενες τεχνολογίες, που αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στα έργα εξυπηρέτησης πελατών τα επόμενα τρία χρόνια, είναι η τεχνητή νοημοσύνη (53%), οι εικονικοί βοηθοί των πελατών και τα chatbots (39%).

Στο μεταξύ, η έρευνα αποκαλύπτει ότι πολλές οργανώσεις αντιμετώπισαν καταστάσεις κρίσης στο πρόγραμμα εξυπηρέτησης των πελατών τους, τα τελευταία τρία χρόνια. Η οικονομική ή χρηματοοικονομική πίεση έχει επηρεάσει το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (53%), αναγκάζοντας το να θέσει υπό αμφισβήτηση τις σχετικές μελλοντικές επενδύσεις.

scanEat...Ο πιο προσωποιημένος τρόπος για να παραγγείλεις

scan eatscanEat

scanEat…ο πιο προσωποποιημένος τρόπος για να παραγγείλεις με μια κίνηση! Μια καινοτόμος εφαρμογή για απ’ ευθείας παραγγελίες μέσω smartphones και tablets. Δείτε την εφαρμογή μας:  https://scaneat.gr/

Σιγκαπούρη, Νέα Υόρκη, Τόκιο: πρωταθλητές επενδύσεων σε “smart cities”

smart citiesΣε ένα επενδυτικό μπαράζ, προκειμένου να αποκτήσουν εκείνες τις καινοτόμες υποδομές και υπηρεσίες που θα τις καταστήσουν “smart cities”, επιδίδονται οι κορυφαίες μητροπόλεις του πλανήτη. Η επένδυση στην τεχνολογία και η ενσωμάτωσή της στην καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί, ήδη, κορυφαία επενδυτική προτεραιότητα για πολλές πόλεις του κόσμου, με τις σχετικές δαπάνες να εκτοξεύονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Έως το 2023, οι δαπάνες για καινοτόμες τεχνολογίες, που επιτρέπουν σε μια πόλη να λειτουργεί στα νέα πρότυπα των smart cities, αναμένεται να φτάσουν, παγκοσμίως, τα $190 δις.

Σε μια προσπάθεια να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας και να αποδώσουν ψηφιακό μέρισμα στους πολίτες τους, πόλεις, όπως η Σιγκαπούρη, η Νέα Υόρκη, το Τόκιο και το Λονδίνο, συναγωνίζονται σε επενδύσεις σε υποδομές και υπηρεσίες smart cities.

Η Σιγκαπούρη θα παραμείνει για το 2019 ο κορυφαίος επενδυτής σε πρωτοβουλίες για “έξυπνες πόλεις”, με δεύτερη τη Νέα Υόρκη, ακολουθούμενη από το Τόκιο στην τρίτη θέση, το Λονδίνο στην τέταρτη, ενώ Πεκίνο και Σαγκάη μοιράζονται την πέμπτη θέση. Οι δαπάνες που σχετίζονται με τις “έξυπνες πόλεις” θα ξεπεράσουν σε κάθε μία από αυτές τις χώρες το όριο του $1 δις το 2020.

“Έξυπνη” ενέργεια
Σε περιφερειακή βάση, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Δυτική Ευρώπη και η Κίνα θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% όλων των δαπανών για “έξυπνες πόλεις” σε όλη την περίοδο μέχρι το 2023. Στο μεταξύ, η Ιαπωνία και η Μέση Ανατολή-Αφρική θα βιώσουν την ταχύτερη αύξηση των δαπανών για “έξυπνες πόλεις”, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 21%.

Σύμφωνα με την IDC και όσα αναφέρει σε σχετικό report της, οι πιο δημοφιλείς τομείς επενδύσεων στις “smart cities” είναι τα “έξυπνα” δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, τα “ευφυή” συστήματα μεταφορών, η “έξυπνη” διαχείριση της κυκλοφορίας και η ψηφιακή δημόσια ασφάλεια. Από κοινού, αυτοί οι τομείς προτεραιότητας θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ των δαπανών έως το 2023 (Worldwide Smart Cities Spending Guide). Παρ’ όλο που οι επενδύσεις σε “ευφυή” δίκτυα και σε “έξυπνους” μετρητές ενέργειας εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μεγάλο μέρος των δαπανών για τις smart cities, οι ρυθμοί ανάπτυξης σε άλλους τομείς, όπως η “έξυπνη” μετακίνηση και η ψηφιακή δημόσια ασφάλεια, είναι ταχύτεροι.

“Οι “έξυπνες πόλεις” έχουν εξελιχθεί από μια συλλογή εμβληματικών έργων σε μια σημαντική ευκαιρία για την αγορά, που θα οδηγήσει σε μεγάλες τεχνολογικές επενδύσεις”, αναφέρει η IDC. Σύμφωνα με την εταιρεία, μια “έξυπνη πόλη” αρχίζει να αναπτύσσεται, όταν συντονίζονται πολλαπλές “ευφυείς” πρωτοβουλίες σε όλη την έκτασή της, με τη συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων πολιτών, οι οποίοι αλληλοεπιδρούν με τις “έξυπνες” υποδομές και υπηρεσίες.

Πηγή: http://www.sepe.gr/

Φθηνότερα έγιναν τα τέλη περιαγωγής στα Δυτικά Βαλκάνια

teli periagogis valkaniaΦθηνότερο γίνεται το τηλεπικοινωνιακό κόστος για πολίτες και επιχειρήσεις στα Δυτικά Βαλκάνια. Από την 1η Ιουλίου, Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κοσσυφοπέδιο, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία ενεργοποίησαν το πρώτο “κύμα” της μείωσης των τελών περιαγωγής.

Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις στις έξι χώρες θα πληρώνουν λιγότερα, ενώ χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα, όταν ταξιδεύουν στην περιοχή. Οι καταναλωτές θα μειώσουν σημαντικά τα τέλη περιαγωγής τους στην περιοχή, με τις κλήσεις να γίνονται έως και οκτώ φορές φθηνότερες και το κόστος για τη χρήση δεδομένων να μειώνεται - κατά μέσο όρο - από €3 ανά MB σε €0,20 ανά MB.

Η νέα περιφερειακή συμφωνία για τη μείωση των τελών περιαγωγής αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς την εισαγωγή της περιοχής στο καθεστώς “roaming like home". Το επόμενο βήμα θα είναι η περαιτέρω μείωση των τελών περιαγωγής από την 1η Ιανουαρίου 2020. Η αρμόδια Επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία και Κοινωνία, κυρία Mariya Gabriel, σχολίασε σχετικά: “Η συμφωνία για την περιαγωγή στα Δυτικά Βαλκάνια αποτελεί σημαντικό σημάδι απτής περιφερειακής συνεργασίας και ολοκλήρωσης. Είμαι ικανοποιημένη που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπόρεσε να στηρίξει τη διαδικασία αυτή με την εμπειρία, που αποκτήθηκε από την αντίστοιχη εμπειρία της σχετικής Κοινοτικής νομοθεσίας. Η συμφωνία αυτή έχει μείζονα στόχο τα συμφέροντα των πολιτών και των επιχειρήσεων στα Δυτικά Βαλκάνια”.

Η συμφωνία
Η συμφωνία για τη μείωση των τελών περιαγωγής υπογράφηκε από τους Υπουργούς των Δυτικών Βαλκανίων στις 4 Απριλίου, στη διάρκεια της 2ης Ψηφιακής Συνόδου των Δυτικών Βαλκανίων στο Βελιγράδι. Πρόκειται για ένα σημαντικό επίτευγμα του ψηφιακού θεματολογίου για τα Δυτικά Βαλκάνια, το οποίο δρομολογήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούνιο του 2018. Η σχετική σύμβαση προβλέπει ότι από το καλοκαίρι του 2019 αρχίζει η σταδιακή μείωση των τελών περιαγωγής, με στόχο την πλήρη κατάργησή τους στα μέσα του 2021.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εισηγηθεί, ήδη, από το Φεβρουάριο του 2018 μια ψηφιακή ατζέντα για τα Δυτικά Βαλκάνια, η οποία έχει λάβει πλέον τη μορφή σχεδίου δράσης.

Η ψηφιακή ατζέντα για την περιοχή έχει τέσσερις βασικούς άξονες: επενδύσεις στην ανάπτυξη ευρυζωνικών δικτύων στα Δυτικά Βαλκάνια, αύξηση της ασφάλειας του κυβερνοχώρου, ενίσχυση της ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας, τόνωση της έρευνας και της καινοτομίας. Μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο του επενδυτικού πλαισίου για τα δυτικά Βαλκάνια (WBIF) θα διατεθούν €30 εκατ. από επιχορηγήσεις της Ε.Ε. για την ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών στην περιοχή. Επίσης, το ψηφιακό θεματολόγιο για τα Δυτικά Βαλκάνια θα υποστηρίξει την ανάπτυξη εργαλείων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, online προμηθειών και ψηφιακής υγείας και θα συμβάλει στην αύξηση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών.

Ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας: Το ψηφιακό θεματολόγιο θα συμβάλει στη δημιουργία εθνικών ερευνητικών εγκαταστάσεων και στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών υποδομών τελευταίας τεχνολογίας στα Δυτικά Βαλκάνια και θα τους εντάξει σε έναν αναδυόμενο ψηφιακό ευρωπαϊκό χώρο έρευνας. Η προσπάθεια αυτή θα φέρει εκπαίδευση παγκόσμιας κλάσης για μια νέα γενιά ερευνητών και μηχανικών και θα προωθήσει τη διεπιστημονική συνεργασία σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Πηγη: http://www.sepe.gr

Το 83% των Ευρωπαίων χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα

europe diadiktioΟλοένα και πιο φανατικοί χρήστες του Διαδικτύου γίνονται οι Ευρωπαίοι, καθώς ήδη το 83% του πληθυσμού δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, έναντι 75% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό πριν από μία πενταετία. Μάλιστα πλέον, μόνο το 11% του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαντά ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Διαδίκτυο, όταν το αντίστοιχο ποσοστό πριν από πέντε χρόνια ήταν 18% (DESI 2019).

Η Ελλάδα, πάντως, υπολείπεται των ευρωπαϊκών επιδόσεων κατά πολύ ως προς τη χρήση του Διαδικτύου και καταλαμβάνει την 26η θέση μεταξύ των 28 κρατών-μελών. Το ποσοστό των Ελλήνων που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα είναι στο 70% (2018) Συνολικά, η χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών στη χώρα μας βρίσκεται στο 70% από 67% έναν χρόνο νωρίτερα (κατά πολύ κάτω του μέσου όρου της ΕΕ που είναι 83%).

Επίσης, το ποσοστό των Ελλήνων πολιτών, που δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το Ίντερνετ, παραμένει αρκετά υψηλό και κινείται σταθερά 25% από 28% ένα χρόνο νωρίτερα (όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι μόλις 11%).

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας 2019 (Digital Economy and Society Index -DESI 2019), τα πλέον “ώριμα” κράτη όσον αφορά τη χρήση του Διαδικτύου στην Ε.Ε. είναι η Δανία, η Ολλανδία, η Μεγάλη Βρετανία και η Φινλανδία. Σε αυτές τις χώρες, η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών απαντά ότι κάνει χρήση του Διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Ηλεκτρονική τραπεζική
Ο αριθμός των χρηστών του Διαδικτύου - και - στην Ελλάδα αυξάνεται, ενώ μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων χρηστών - άνω του μέσου όρου της Ε.Ε. - επιθυμεί να συμμετέχει σε διάφορες διαδικτυακές δραστηριότητες. Οι πλέον δημοφιλείς μεταξύ αυτών είναι η ανάγνωση ειδήσεων online, η πραγματοποίηση βιντεοκλήσεων, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η παρακολούθηση μαθημάτων ηλεκτρονικά. Πιο αναλυτικά, όσον αφορά τις δραστηριότητες που κάνουν οι Έλληνες χρήστες online, παρ’ ότι η χρήση διαδικτυακών τραπεζικών υπηρεσιών αυξάνεται για τρίτο συνεχόμενο έτος και φθάνει πλέον στο 38%, το ποσοστό παραμένει πολύ χαμηλότερο από το μέσο όρο του 64% της Ε.Ε. Το ίδιο ισχύει και για τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς το ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου που τις πραγματοποιούν, φθάνει στην Ελλάδα στο 49%, αλλά παραμένει κάτω από το μέσο κοινοτικό όρο του 69%.

Οι Έλληνες αποδεικνύονται ένθερμοι οπαδοί της online ενημέρωσης. Το 87% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου ενημερώνεται από το Ίντερνετ, ποσοστό που υπερβαίνει κατά πολύ το μέσο όρο του 72% της Ε.Ε. Στο μεταξύ, η χρήση των βιντεοκλήσεων στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 61% το 2018 (48% το 2017) και είναι πιο διαδεδομένη σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε. (49 % το 2018).

Πηγή: http://www.sepe.gr/