Πάνω από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο

prosvasi sto diadikuoΜια πιο συνεκτική ψηφιακή κοινωνία δημιουργείται παγκοσμίως, καθώς το ποσοστό των κατοίκων του πλανήτη, που δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο σταδιακά μειώνεται. Μάλιστα, το 2018, για πρώτη φορά, η διεθνής συνδεδεμένη κοινότητα θα υπερβεί ένα σημαντικό ορόσημο: στα τέλη του έτους περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού θα βρίσκεται online. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ITU -International Telecommunication Union- της εξειδικευμένης υπηρεσίας των Ηνωμένων Εθνών για τις ΤΠΕ, το 51,2% του πληθυσμού, διεθνώς, ήτοι 3,9 δισεκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο. Πάντως, ένα τμήμα του πληθυσμού θα παραμένει στη “σκοτεινή διαδικτυακή πλευρά του φεγγαριού”, στερούμενο της πρόσβασης στο Internet, γεγονός που σημαίνει ότι η προσπάθεια για μια πραγματικά συνεκτική ψηφιακή κοινωνία πρέπει να ενταθούν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ITU, στις ανεπτυγμένες ψηφιακά χώρες το ποσοστό του πληθυσμού με πρόσβαση στο Διαδίκτυο εκτινάσσεται από 51,3% το 2005 σε 80,9% το 2018. Στις αναπτυσσόμενες χώρες, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε από 7,7% 2005 σε 45,3% το 2018. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη προέρχεται από την περιοχή της Αφρικής, όπου το ποσοστό των κατοίκων που χρησιμοποιούν το Internet αυξήθηκε από 2,1% το 2005 σε 24,4% το 2018. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι, πλέον, σχεδόν το σύνολο του παγκόσμιου πληθυσμού και συγκεκριμένα το 96% ζει σε περιοχές, όπου υπάρχει κάλυψη δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Εξάλλου, το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο Internet μέσω δικτύων 3G ή νεότερης γενιάς.

Πρόσβαση σε υπηρεσίες κινητής
Στο μεταξύ, οι αναλυτές του Οργανισμού επισημαίνουν ότι η πρόσβαση του παγκόσμιου πληθυσμού σε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας αυξάνεται, ενώ στον αντίποδα η χρήση της σταθερής μειώνεται, σε παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικά για τις υπηρεσίες κινητής, εδώ και τουλάχιστον μία πενταετία, η ανάπτυξη τροφοδοτείται από τις αγορές της Ασίας-Ειρηνικού και της Αφρικής. Η ανάπτυξη της αγοράς της κινητής στις ΗΠΑ και στην Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών παραμένει σαφώς μικρότερη, αλλά σταθερή, ενώ τα ποσοστά στην Ευρώπη και στις αραβικές χώρες μειώνονται. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η εξέλιξη των ευρυζωνικών υπηρεσιών πρόσβασης παραμένει σταθερά ανοδική. Μάλιστα, όπως συνέβη το 2017, έτσι και το 2018, οι σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις ήταν περισσότερες από τις απλές: 1,1 δις έναντι 942 εκατ. Στις κινητές ευρυζωνικές συνδέσεις η ανάπτυξη είναι πολύ πιο έντονη, αφού η διείσδυση από 4 συνδρομές ανά 100 κατοίκους το 2007, αυξήθηκε σε 69,3 συνδέσεις το 2018. Σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των ενεργών κινητών broadband συνδρομών ενισχύθηκε από 268 εκατ. το 2007 σε 5,3 δις το 2018.

Χρήση υπολογιστή
Το ITU εκτιμά ότι, παγκοσμίως, το 2018 σχεδόν το ήμισυ των νοικοκυριών έχει τουλάχιστον έναν υπολογιστή, όταν το 2005 η αντίστοιχη αναλογία ήταν λίγο πάνω από το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού. Και σε ό,τι αφορά στην κατοχή ηλεκτρονικού υπολογιστή, η εικόνα του πλανήτη είναι ανομοιογενής. Στις αναπτυγμένες οικονομίες, το 83,2% των νοικοκυριών έχει (2018) τουλάχιστον έναν υπολογιστή έναντι ποσοστού 36,3% στις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Τέλος, το ITU εκτιμά ότι σχεδόν το 60% των νοικοκυριών, σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο από το σπίτι από λιγότερο από 20% το 2005.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Το 37% των Ελλήνων αγοράζει online τα δώρα των εορτών

online agores ellinka shopΜε τις διαδικτυακές αγορές φαίνεται να καταπολεμούν οι καταναλωτές στην Ελλάδα το στρες που προκαλεί η εορταστική περίοδος, το οποίο είναι μάλλον έντονο, καθώς οι Έλληνες είναι από τους πλέον αγχωμένους λαούς για τις αγορές των εορτών. Έτσι και για το 2018, οι Έλληνες καταναλωτές και συγκεκριμένα οι 4 στους 10 αγοραστές, δείχνουν την προτίμησή τους στην online αγορά δώρων. Ανάμεσα τους, το 30% ψωνίζει μέσω κινητών συσκευών, παρουσιάζοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Για το ένα τέταρτο των mobile shoppers, το βασικό πλεονέκτημα των αγορών μέσω κινητών είναι η δυνατότητα αγοράς απ’ οποιοδήποτε σημείο.

Επίσης, σχεδόν ένας στους πέντε εκτιμά την ευκαιρία της αμεσότητας, να αγοράσει, δηλαδή, ένα δώρο την ίδια στιγμή που θα νιώσει την ανάγκη να το πράξει. Στο μεταξύ, με ποσοστό 16%, το mobile shopping για τους Έλληνες ταυτίζεται, επίσης, με την ευελιξία και τη δυνατότητα multitasking που προσφέρει την ώρα των αγορών μέσω κινητού και βέβαια δεν παύει να αποτελεί μια λύση που εξοικονομεί χρόνο.

Πάντως, οι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (59%) σκοπεύουν να κάνουν τις αγορές τους από το εξωτερικό κατά την τρέχουσα εορταστική περίοδο. Οι βασικοί λόγοι είναι οι χαμηλότερες τιμές και η πιθανότητα εύρεσης ξεχωριστών προϊόντων. Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι φόβοι που διατρέχουν τους Έλληνες και τους αποτρέπουν από τις διασυνοριακές αγορές, όπως η ανησυχία ότι το προϊόν δεν θα φτάσει εγκαίρως (38%), ότι θα είναι διαφορετικό από το αναμενόμενο (34%) ή ότι η παραγγελία δεν θα φτάσει καν στον προορισμό της (34%).

Τι αγοράζουν
Για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, πάντως, οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως βιβλία (27%), είδη ένδυσης (27%) και ηλεκτρονικά παιχνίδια (26%). Συνολικά, οι Έλληνες καταναλωτές διαθέτουν χαμηλότερο budget για τους αγαπημένους τους σε σχέση με τον εαυτό τους: περίπου το ένα τέταρτο σκοπεύει να ξοδέψει τουλάχιστον €100 για τα κοντινά πρόσωπα, ενώ σχεδόν τέσσερις στους δέκα θα δαπανήσουν αντίστοιχο ποσό σε αγορές για τους ιδίους. Μόλις ένας στους πέντε σχεδιάζει να αγοράσει περισσότερα από πέρυσι (ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από το μέσο όρο των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, ήτοι 26%), ενώ το 56% των Ελλήνων θα προτιμήσει να αγοράσει λιγότερα χριστουγεννιάτικα δώρα, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για τις χειμερινές εκπτώσεις μετά τις γιορτές.

Άγχος
Τι είναι όμως αυτό που προκαλεί τόσο άγχος στους Έλληνες καταναλωτές, όταν πλησιάζει η ώρα για τα χριστουγεννιάτικα ψώνια; Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Χριστουγεννιάτικων Αγορών της PayPal, για το 67%, είναι η επίγνωση της ανάγκης περιορισμού των εξόδων, λόγω περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων, μαζί με την αδυναμία αγοράς των ιδανικών δώρων, που θα επιθυμούσε να προσφέρει. Στο μεταξύ, το 55% ανησυχεί μήπως ξεπεράσει το προβλεπόμενο budget (με μία πτώση της τάξης των 6 ποσοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά).

Επιπλέον, πάνω από τους μισούς Έλληνες (54%) μοιάζουν να ενοχλούνται από τους γεμάτους κόσμο δρόμους, το συνωστισμό εντός των καταστημάτων και την αυξημένη γενικά κίνηση, όταν αγοράζουν δώρα (κατά 5 μονάδες χαμηλότερα, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά), ενώ το 50% εκφράζει παράπονα για την αγένεια των ανθρώπων που γίνονται κακότροποι, περιμένοντας τη σειρά τους σε μια ουρά (σχεδόν ο ίδιος αριθμός με πέρυσι). Ευτυχώς για τους περισσότερους από εμάς, η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει εύκολες και βολικές λύσεις για τη χριστουγεννιάτικη φρενίτιδα και οι Έλληνες τείνουν να τις αξιοποιούν, πλέον, όλο και πιο συχνά.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Η Microsoft φέρνει για ακόμη μία χρονιά την «Ώρα του Κώδικα» στην Ελλάδα

ora kodika microsoftΟ όρος «Κώδικας» φέρνει στο μυαλό μας ένα πολύπλοκο σύστημα προγραμματισμού, δύσκολο να το καταλάβουμε. Στα χέρια όμως των παιδιών μπορεί να γίνει παιχνίδι, δίνοντας τους τη δυνατότητα να εφοδιαστούν με ψηφιακές δεξιότητες που στο μέλλον θα είναι απολύτως απαραίτητες.

Με στόχο να εμπνεύσει μαθητές να γνωρίσουν τον κόσμο του προγραμματισμού, η Microsoft, σε συνεργασία με το Found.ation, διοργανώνει από τις 8 έως και τις 16 Δεκεμβρίου μία σειρά δράσεων και δωρεάν μαθημάτων που θα φέρουν μαθητές από όλη την Ελλάδα πιο κοντά στην επιστήμη των υπολογιστών. Η Ώρα του Κώδικα είναι ένα παγκόσμιο κίνημα που έχει προσεγγίσει εκατομμύρια μαθητές σε περισσότερες από 180 χώρες σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί ευκαιρία ουσιαστικής γνωριμίας με την επιστήμη των υπολογιστών, σχεδιασμένη να εισάγει μαθητές σε βασικές έννοιες προγραμματισμού με έναν απλό και διασκεδαστικό τρόπο.

Πηγή: https://www.techpress.gr

Η αυτοματοποίηση αλλάζει ραγδαία το μέλλον της εργασίας

automatopoisi ergasiaΗ πελατοκεντρικότητα, η επιχειρηματική ηθική, ο εταιρικός σκοπός και ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης, θα αποτελέσουν για τους επόμενους 12 μήνες τις βασικές προτεραιότητες για τις επιχειρήσεις. Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να “τρέχει” με ταχύτατους ρυθμούς, οι επιχειρήσεις, παγκοσμίως, καλούνται να βρουν την κατάλληλη ισορροπία μεταξύ ανθρώπων και μηχανών. Οι επιχειρηματικοί ηγέτες αναγνωρίζουν την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον, το οποίο αφενός θα υποστηρίζεται από την αυτοματοποίηση και τις μηχανές και αφετέρου θα επιτρέπει στους ανθρώπους να ευημερούν. Την ίδια στιγμή οι προσδοκίες των εργαζομένων για το μέλλον της εργασίας αλλάζουν. Η “Έκθεση Διεθνών Τάσεων 2019”, που δημοσιοποίησε ο όμιλος Vodafone, δείχνει, για παράδειγμα, ότι το 86% των επιχειρήσεων, σήμερα, πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει στη δημιουργία διαφορετικών θέσεων εργασίας. Το 83% εκτιμά ότι οι θέσεις εργασίας θα είναι πιο παραγωγικές, με το 85% συμφωνεί ότι οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να εργάζονται δίπλα σε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης. Πάντως, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της “Έκθεσης Διεθνών Τάσεων 2019” και συγκεκριμένα το 54% πιστεύει ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να οδηγήσει σε διακρίσεις, υπογραμμίζοντας το συναίσθημα της αβεβαιότητας που δημιουργεί η αυτοματοποίηση στο εργατικό δυναμικό.

Η έρευνα της Vodafone διαπιστώνει ότι ο τεχνολογικός μετασχηματισμός θέτει τους ανθρώπους στην καρδιά της επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις πρέπει να υιοθετήσουν μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, για να προβλέψουν έγκαιρα και γρήγορα τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών σε μια αγορά που αλλάζει λόγω της τεχνολογίας. Το 85% των επικεφαλής των επιχειρήσεων συμφωνεί ότι οι ανάγκες των πελατών αλλάζουν ταχύτατα. Στο μεταξύ, το 76% συμφωνεί ότι ισχυροποιούνται και το 93% πιστεύει ότι οι προσδοκίες των πελατών αυξάνονται. Την ίδια στιγμή, η εμπορική επιτυχία συνδέεται με τον εταιρικό σκοπό, την επιχειρηματική ηθική και την εμπιστοσύνη.

Καθώς οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται στενά σε σχέση με τις τιμές και τις νέες προσφορές τους, πρέπει να βρουν νέους τρόπους διαφοροποίησης μεταξύ τους σε νέους τομείς και να διαχειριστούν με προσοχή τη δημόσια εικόνα τους. Το 93% των επιχειρήσεων συμφωνεί ότι οι πελάτες τους αναμένουν υπεύθυνη λειτουργία, ενώ το 92% έχει την ίδια προσδοκία για τους δικούς του προμηθευτές. Το 83% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η επιχειρηματική ηθική τελικά αποφέρει περισσότερα έσοδα. Επίσης, το 55% των επικεφαλής των επιχειρήσεων ανέφερε ότι η διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών αποτελεί βασικό ζήτημα που απασχολεί την επιχείρησή τους.

Η έκθεση
Η “Έκθεση Διεθνών Τάσεων 2019” αποτελεί μια εκτεταμένη πρωτογενή έρευνα με τη συμμετοχή επιχειρήσεων, αναλυτών της βιομηχανίας και διεθνών συμβούλων. Αποσκοπεί δε στην καλύτερη κατανόηση των σύγχρονων αναγκών των πελατών και των προκλήσεων για τις επιχειρήσεις και παρέχει στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μπορούν να υιοθετήσουν αυτές τις τάσεις προς όφελός τους.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Με ρυθμό 15-20% διευρύνεται το 2018 η online αγορά στην Ελλάδα

online agores ellinka shopΣταδιακή περαιτέρω ωρίμανση διαπιστώνεται στην ελληνική online αγορά το 2018, η οποία επιδεικνύει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Το τρέχον έτος, οι ρυθμοί αυτοί είναι της τάξης του 15%-20%, καθώς παρατηρείται αύξηση κατά 20% του μέσου αριθμού των online αγορών στο 9μηνο από 12,26 (2017) σε 14,86 (2018). Επίσης, το ίδιο διάστημα διαπιστώνεται αύξηση κατά περίπου 20% της συνολικής μέσης αξίας των online αγορών σε σχέση με το 2017. Περισσότεροι από ένας στους τρεις (το 35%) των online αγοραστών πραγματοποιούν ψηφιακά μία στις δύο συνολικές τους αγορές (από 31% το 2017). Στο μεταξύ, το 85% των αγοραστών κάνει πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα (από το 70% το 2017).

Το μόνο ανησυχητικό στοιχείο για την μελλοντική ανάπτυξη, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου B-C, που διεξήγαγε ο ΣΕΛΠΕ και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με την υποστήριξη του GRECA, είναι ο αριθμός των νέων online αγοραστών. Όπως διαπιστώνει η έρευνα, μόλις το 1% ξεκίνησε τις διαδικτυακές αγορές το 2018. Το 41% των online αγοραστών ξεκίνησε να αγοράζει διαδικτυακά πριν από το 2010, ενώ το 25% την τελευταία τριετία, κυρίως, λόγω της επίδρασης των capital controls και της ανάπτυξης των ψηφιακών πληρωμών.

Ελληνικά καταστήματα
Η έρευνα επιβεβαιώνει τη συνεχιζόμενη στροφή των Ελλήνων προς τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα. Το 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι κάνει πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά. Αυτό σχετίζεται με τον αριθμό των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων που λειτουργούν, αλλά και τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες που προσφέρουν. Βέβαια, το 43% συνεχίζει να αγοράζει από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, έστω και περιστασιακά, με κύριους λόγους τις φθηνές τιμές (47%) και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων (39%).

Πολυκαναλική συμπεριφορά
Οι Έλληνες online αγοραστές συνεχίζουν την πολυκαναλική τους συμπεριφορά και μάλιστα με αυξητικές τάσεις σε σχέση με το 2017. Τα 2/3 των συνολικών φυσικών τους αγορών τα πραγματοποίησαν, αφού έψαξαν ή ενημερώθηκαν online (από 1/2 το 2017). Επίσης, 1/4 των συνολικών διαδιακτυακών αγορών έγινε αφού πραγματοποιήθηκε επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα. Αυτό δικαιολογεί γιατί μεγάλες αλυσίδες άρχισαν να επενδύουν, πλέον, στο omnichannel εμπόριο με την ψηφιακή αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών εντός του φυσικού καταστήματος.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι κύριοι λόγοι των διαδικτυακών αγορών έχουν να κάνουν με το θέμα των τιμών/προσφορών, αφού το 75% αναφέρει ότι βρίσκει καλύτερες τιμές, ενώ το 52% επιθυμεί τη σύγκριση τιμών και το 41% ότι βρίσκουν εύκολα νέες προσφορές. Στη δεύτερη θέση είναι η εύρεση/γκάμα προϊόντων, αφού το 47% αναφέρει ότι βρίσκει προϊόντα που δεν υπάρχουν σε φυσικά καταστήματα, το 38% ότι υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και το 37% ότι βρίσκει εύκολα προϊόντα από το εξωτερικό.

Ψηφιακές πληρωμές
Η έρευνα διαπιστώνει ότι και το 2018 συνεχίζεται η τάση του 2017, όπου σταθεροποιείται ως κορυφαίος τρόπος πληρωμής η χρεωστική κάρτα (64% των ερωτηθέντων το αναφέρει ως “συνήθης τρόπος πληρωμής”). Στη δεύτερη θέση, πλέον, είναι η αντικαταβολή (54% από 57% το 2017) και έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%). Γενικά, η ηλεκτρονική τραπεζική είναι ένας από τους κυρίους λόγους που οι online αγοραστές χρησιμοποιούν το Internet και μάλιστα με ιδιαίτερη αυξητική τάση (66% το 2018 σε σχέση με 51% το 2017).

Στο μεταξύ και το 2018 συνεχίζεται η σημαντική η διείσδυση του κινητού, αν και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής παραμένει το κύριο μέσο online αγορών. Η πρόσβαση των online αγοραστών στο Internet γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), φορητού Η/Υ (73%), σταθερού Η/Υ (57%) και tablet (33%). Η αξιοποίηση των Mobile συσκευών από τους online αγοραστές είναι πλέον καθολική, αφού χρησιμοποιούνται για αναζήτηση προσφορών (από το 93% των ερωτηθέντων), για εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (84%), για αναζήτηση τιμών, ενώ βρίσκονται σε φυσικό κατάστημα (65%) και για κατέβασμα εφαρμογών (64%). Στην ερώτηση, όμως, ποια είναι η κυρία συσκευή για πραγματοποίηση των αγορών, το 80% απαντά ο υπολογιστής, ενώ μόλις 15% το κινητό και 5% το tablet.

Τι αγοράζουν
Οι top κατηγορίες online αγορών αφορούν τουρισμό/ταξίδια, έτοιμο φαγητό, ένδυση, εξοπλισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών και ηλεκτρικές συσκευές. Στην ερώτηση “σε ποιές κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών πραγματοποιήσατε τουλάχιστον μια αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018”, η κατηγορία “διαμονή σε καταλύματα” κατατάχθηκε πρώτη με το 50% των απαντήσεων. Την top δωδεκάδα συμπλήρωσαν: ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%). Στις κορυφαίες αυτές κατηγορίες δεν υπήρχαν σημαντικές διάφορες στις κατατάξεις σε σχέση με το 2017, με εξαίρεση τη σημαντική αύξηση για την “παραγγελία έτοιμου φαγητού” λόγω των σημαντικών επενδύσεων που έγιναν στον τομέα αυτό σε ψηφιακές υπηρεσίες, αλλά και σε κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης.

Προβλήματα
Τα κυρία προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι online αγοραστές αφορούν, κυρίως, την παράδοση των προϊόντων, όπως τις υψηλές χρεώσεις παράδοσης (70%), το ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%) και την παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων (15%). Η δεύτερη κατηγορία προβλημάτων αφορά την υποστήριξη, όπως η δυσκολία πληροφόρησης μετά την αγορά (19%) και η δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία (13%). Ενώ τα τα προβλήματα με τις ψηφιακές συναλλαγές είναι περιορισμένα, όπως δυσκολία στην πλοήγηση (14%) και δυσκολία στον τρόπο πληρωμής (6%).

Πηγή: http://www.sepe.gr