1 στις 2 εταιρείες στην Ελλάδα χρησιμοποιεί εντελώς νέες ή τεχνολογίες 5ετίας

ellada nees texnologiesΑυξανόμενη βαίνει η χρήση των νέων και των εντελώς νέων τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με τη χώρα μας να εκπλήσσει ευχάριστα, αφού πετυχαίνει επιδόσεις καλύτερες του μέσου όρου των κρατών, που θεωρούνται καινοτόμα σε αυτόν τον τομέα. Το 2018, το ποσοστό των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων στην Ελλάδα, που χρησιμοποιούσε εντελώς νέες τεχνολογίες, κατέγραψε ήπια αύξηση σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με τον σχετικό δείκτη να βρίσκεται στο 21,3% από 16% το 2017.

Συνολικά, ο δείκτης νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, που στηρίζονται σε εντελώς νέες ή έστω τεχνολογίες βάθους πενταετίας, διαμορφώνεται περίπου στο 45% στην Ελλάδα, αρκετά υψηλότερα από τις χώρες που θεωρούνται καινοτόμες στον τομέα αυτό. Μάλιστα, η Ελλάδα βρίσκεται πολύ υψηλά στη λίστα των χωρών, στις οποίες τα νέα επιχειρηματικά εγχειρήματα αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες. Πάντως, ανοδική τάση σημειώνεται και στο ποσοστό των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων στην Ελλάδα, που δηλώνει ότι αξιοποιεί ήδη γνωστές τεχνολογίες/διεργασίες και από 53,9% το 2017 ανέρχεται σε 55,9% το 2018.

Να σημειωθεί ότι η αξιολόγηση της τεχνολογικής ταυτότητας των νέων εγχειρημάτων γίνεται σε τρία επίπεδα και αφορά τεχνολογίες που έχουν εμφανιστεί στην αγορά: εντός της προηγούμενης χρονιάς, εντός της τελευταίας πενταετίας ή είναι παλαιότερες της πενταετίας.

Την εικόνα αυτή σχετικά με την τεχνολογική ταυτότητα των νέων εταιρειών στην Ελλάδα περιγράφει το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) στην ετήσια έκθεση για την Επιχειρηματικότητα 2018-2019. Η έκθεση εντάσσεται στο πλαίσιο της συμμετοχής του ΙΟΒΕ στο παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμα Global Entrepreneurship Monitor (GEM).

Περί καινοτομίας
Ένας άλλος δείκτης, που εξετάζει η έρευνα, συνδέεται με την καινοτομία των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της, φαίνεται ότι στις περισσότερες χώρες, οι μισοί τουλάχιστον επιχειρηματίες αρχικών σταδίων είναι μάλλον συνειδητοποιημένοι και ρεαλιστές ως προς το βαθμό καινοτομίας, που παρουσιάζουν τα εγχειρήματά τους.

Έτσι και στην Ελλάδα, το 2018, τρεις στους πέντε επιχειρηματίες δηλώνουν ότι κανένας (δυνητικός) πελάτης δε θα θεωρήσει τα προϊόντα/υπηρεσίες τους νέα και πρωτοποριακά, επίδοση υψηλότερη από το μέσο όρο των χωρών καινοτομίας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ωστόσο, προκαλεί ότι το 10% των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων δηλώνει ότι όλοι οι πελάτες θα θεωρήσουν τα προϊόντα τους ως καινοτομικά, όταν στην έρευνα του 2017 το ποσοστό αυτό ανερχόταν μόλις στο 3,9% το 2017. Παρ’ όλο που η Ελλάδα εξακολουθεί να σημειώνει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά μεταξύ των χωρών καινοτομίας, όπου ο σχετικός δείκτης διαμορφώνεται στο 18,3%, αυτό συνιστά αναμφίβολα μια θετική εξέλιξη.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Η ευρωπαϊκή, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για τα smartphones

europi agora smartphonesΤην καλύτερη επίδοση όσον αφορά τις πωλήσεις smartphones, σε παγκόσμιο επίπεδο, εμφάνισε η ευρωπαϊκή αγορά το 3ο τρίμηνο του 2019. Οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών στην περιοχή της Ευρώπης αυξήθηκε κατά 8% το εξεταζόμενο διάστημα, ρυθμός ανάπτυξης που ήταν ο ταχύτερος παγκοσμίως.

Σύμφωνα με την Canalys, η ευρωπαϊκή αγορά smartphones διευρύνθηκε το 3ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με ρυθμό που υπερέβη τον αντίστοιχο της περιοχής της Ασίας-Ειρηνικού, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Μάλιστα, το 3ο τρίμηνο του 2019 ήταν για την ευρωπαϊκή αγορά των smartphones το τρίτο τρίμηνο στην ιστορία της με την καλύτερη επίδοση, παγκοσμίως.

Την πρώτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς smartphones κατέκτησε η Samsung με πωλήσεις 18,7 εκατ. συσκευών το 3ο τρίμηνο, που μεταφράζεται σε αύξηση κατά 26% σε ετήσια βάση. Το μερίδιο της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά διαμορφώθηκε σε 35,7%, από 30,4% έναν χρόνο νωρίτερα.

Η Huawei βρέθηκε στη δεύτερη θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, με την κινεζική εταιρεία να δίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα στην αγορά της Ευρώπης, εν μέσω της έντασης σε επίπεδο εμπορικών συναλλαγών με τις ΗΠΑ. Η Huawei διατήρησε τη δεύτερη θέση με πωλήσεις 11,6 εκατ. συσκευών, επίδοση που κινείται στα ίδια με τα περσινά επίπεδα. Το μερίδιο της κινεζικής εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά, το 3ο τρίμηνο του 2019, κινήθηκε στο 22,2%, έναντι 23,9% έναν χρόνο νωρίτερα.

Κορυφαίοι κατασκευαστές
Η Apple με πωλήσεις 9,8 εκατ. συσκευών το εξεταζόμενο διάστημα κατέλαβε την τρίτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς, αν και οι πωλήσεις της ήταν μειωμένες κατά 4% έναντι του 3ου τριμήνου του 2018. Το μερίδιο της αμερικανικής εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά smartphones διαμορφώθηκε το 3ο τρίμηνο σε 18,6%, έναντι 20,8% την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Η Xiaomi πέτυχε αλματώδη άνοδο κατά 73% στην Ευρώπη το 3ο τρίμηνο, με τις πωλήσεις της να διαμορφώνονται σε 5,5 εκατ. μονάδες από 3,2 εκατ. συσκευές την ίδια περίοδο του 2018, με μερίδιο αγοράς 10,5% φέτος έναντι 6,5% το 3ο τρίμηνο του 2018.

“Η Ευρώπη βρίσκεται σε ευνοϊκή θέση και προσελκύει την προσοχή πολλών Κινέζων κατασκευαστών. Εκτός από τα brands της Huawei και της Xiaomi και άλλες κινεζικές μάρκες, όπως η Oppo, η Oneplus, η Realme και η Vivo, αναμένεται, επίσης, να επενδύσουν περισσότερο στην αναγνωρισιμότητά τους στην περιοχή της Ευρώπης, γεγονός που με τη σειρά του θα ενδυναμώσει περαιτέρω τις ευρωπαϊκές αγορές”, εκτιμούν οι αναλυτές της Canalys. Τόνωση της αγοράς αναμένεται να φέρει φυσικά και η επικείμενη έλευση του 5G. Οι ίδιοι, πάντως, εξηγούν ότι η Ευρώπη δεν είναι γεμάτη μόνο ευκαιρίες, αλλά και απειλές, όπως, για παράδειγμα, αυτή του Brexit.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Αυξημένα κονδύλια για την ψηφιακή μετάβαση στον νέο προϋπολογισμό της Ε.Ε.

psifiaki metavasiΑυξημένα κονδύλια για τη μετάβαση της Ευρώπης στην ψηφιακή εποχή προβλέπει, μεταξύ άλλων, ο νέος προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2020. Στη βάση της προσωρινής συμφωνίας, στην οποία κατέληξαν το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τα προβλεπόμενα για το 2020 κονδύλια θα είναι αυξημένα κατά €850 εκατ., σε σχέση με την αρχική πρόταση της Επιτροπής. Τα επιπλέον κεφάλαια που εξασφαλίστηκαν, θα κατευθυνθούν στην αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, στην ψηφιακή μετάβαση και στο πρόγραμμα Erasmus+ για τους νέους.

Όπως συμφωνήθηκε, οι συνολικές αναλήψεις υποχρεώσεων καθορίζονται σε €168,7 δισ., που συνιστά αύξηση κατά 1,5% σε σύγκριση με τον προϋπολογισμό του 2019. Οι συνολικές πληρωμές ανέρχονται σε €153,6 δισ., σημειώνοντας άνοδο 3,4% από το 2019.

Στόχος της Ένωσης είναι να εξασφαλιστούν οι έγκαιρες πληρωμές προς τους δικαιούχους και να αποφευχθεί η σημαντική συσσώρευση των αιτήσεων πληρωμής κατά τα προσεχή έτη, ιδίως σε σχέση με την πολιτική συνοχής. Να σημειωθεί ότι τα συμφωνηθέντα ποσά βασίζονται στην υπόθεση ότι η Μεγάλη Βρετανία θα εξακολουθήσει να συμμετέχει πλήρως στη χρηματοδότηση και την εκτέλεση του προϋπολογισμού της Ε.Ε. έως το 2020.

Κατανομή κονδυλίων
Η Ένωση θα κατευθύνει στην υποστήριξη της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας €25,3 δισ. (+ 7,9% σε σύγκριση με το 2019) για τα προγράμματα που υπάγονται στον υποτομέα 1α (ανταγωνιστικότητα για την ανάπτυξη και την απασχόληση). Τα επιπλέον κονδύλια θα διατεθούν στο πρόγραμμα “Ορίζοντας 2020” (€13,5 δισ. συνολικά, +8,8%), στα ευρωπαϊκά συστήματα δορυφορικής πλοήγησης EGNOS και Galileo (€1,2 δισ., + 74,8%) και το ενεργειακό σκέλος του “Συνδέοντας την Ευρώπη” (+35%). Το Erasmus+ θα λάβει €2,9 δισ. (+ 3,6%).

Για να καταπολεμηθεί η ανεργία των νέων στις πιο πληγείσες περιοχές, το κονδύλιο για την πρωτοβουλία για την απασχόληση των νέων έχει οριστεί σε €145 εκατ.

“Ο προϋπολογισμός του επόμενου έτους ενισχύει την υποστήριξη για τους τομείς προτεραιότητας της Ε.Ε. και τα προγράμματα με τις καλύτερες επιδόσεις. Εξασφαλίζει, επίσης, μια ρεαλιστική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη τα συμφέροντα των φορολογουμένων και την ανάγκη αντιμετώπισης των νέων προκλήσεων που ενδέχεται να προκύψουν το 2020”, τόνισε ο Kimmo Tiilikainen, Υφυπουργός Οικονομικών της Φινλανδίας, κύριος διαπραγματευτής του Συμβουλίου για τον προϋπολογισμό.

Κλιματική αλλαγή
Η Ε.Ε. έχει θέσει ως στόχο να αφιερώσει το 20% τουλάχιστον των δαπανών της στην προστασία του κλίματος έως το 2020. Για να συμβάλει στην επίτευξη αυτού του στόχου, το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο συμφώνησαν να αυξήσουν την εστίαση στις δράσεις που σχετίζονται με το κλίμα σε διάφορους τομείς, όπως η έρευνα και ανάπτυξη (Ορίζοντας 2020), οι μεταφορές και η ενεργειακή υποδομή (Μηχανισμός Συνδέοντας την Ευρώπη) και η εξωτερική δράση της Ε.Ε. Πρόσθετα κονδύλια έχουν, επίσης, διατεθεί για το πρόγραμμα LIFE της Ε.Ε., το οποίο θα λάβει €590 εκατ. και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος για την πρόσληψη νέου προσωπικού (+6) για την υποστήριξη της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής.

Πηγή: http://www.sepe.gr/

1 στους 5 Έλληνες αναζητά προσφορές μόνο online

prosfores onlineΕις άγραν προσφορών μέσω του Διαδικτύου βγαίνουν οι Έλληνες καταναλωτές, ακολουθώντας τη διεθνή τάση, που θέλει πλέον τις εκπτωτικές περιόδους, όπως το Black Friday και το Cyber Monday, να καθιερώνονται ως αγοραστικός θεσμός. Δεν είναι τυχαίο ότι ένας στους πέντε Έλληνες αναζητά προσφορές μόνο online. Μάλιστα, τουλάχιστον οι μισοί σκοπεύουν να κάνουν διαδικτυακή έρευνα και να επισκεφθούν τόσο ηλεκτρονικά, όσο και φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους.

Η δημοτικότητα των ημερών προσφορών της Black Friday και της Cyber Monday μεγαλώνει με σταθερούς ρυθμούς, με το 95% μάλιστα των Ελλήνων - που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα - να γνωρίζει την ύπαρξη τους. Τη φετινή σεζόν και οι Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του PayPal, μοιάζουν να αναμένουν με ενθουσιασμό τις επικείμενες προσφορές και να οργανώνονται κατάλληλα για την κούρσα εντατικών αγορών. Κατά μέσο όρο θα αγοραστούν 3 έως 3,4 είδη ανά άτομο, με εκτιμώμενη συνολική αξία €180.

Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι άνδρες είναι εκείνοι που σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα (κατά μέσο όρο €202) σε σύγκριση με τις γυναίκες (€157).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η περίοδος των προσφορών είναι ιδιαίτερα σημαντική για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι πωλήσεις σχεδόν δεκαπλασιάζονται. 

Αύξηση έως 360%
Σύμφωνα με την PayPal, για το ένα τρίτο των καταναλωτών της Generation Z (ηλικίας 18-24 ετών) και της γενιάς των millennials (25-40 ετών), οι αγορές εν μέσω περιόδου εκπτώσεων αποτελούν ήδη μια αγαπημένη συνήθεια. Η τάση αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο στη μέση αξία του καλαθιού - τις ξεχωριστές αυτές ημέρες αγορών, οι καταναλωτές ενδέχεται να ξοδέψουν σε e-shops έως και 360% παραπάνω σε σχέση με μία οποιαδήποτε άλλη ημέρα του χρόνου.

Φέτος, η Black Friday “πέφτει” στις 29 Νοεμβρίου και η Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου. Η καταναλωτική φρενίτιδα διαρκεί, ωστόσο, περισσότερο από ένα εικοσιτετράωρο, όπως καταδεικνύει το παράδειγμα της “Μαύρης Παρασκευής” - το αυξανόμενο αγοραστικό ενδιαφέρον για τις προσφορές ξεκινά την Τετάρτη, κορυφώνεται την Παρασκευή και από το Σάββατο επιστρέφει στα επίπεδα της Τρίτης.

Κατά τη διάρκεια των προσφορών, οι καταναλωτές επωφελούνται, κυρίως, από τις εκπτώσεις στα είδη ένδυσης και υπόδησης. Τα καλλυντικά και τα αρώματα έρχονται δεύτερα στις προτιμήσεις, ενώ έπονται οι ηλεκτρονικές συσκευές. Με σχεδόν αντίστοιχο ζήλο οι καταναλωτές αγοράζουν είδη κουζίνας και οικιακές συσκευές.

Κρούσματα απάτης
Καθώς μεγαλώνει η δημοτικότητα των Black Friday και Cyber Monday, αντίστοιχη ανοδική τάση σημειώνουν οι απειλές από τους κυβερνο-εγκληματίες. Με την έλευση των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, ο αριθμός απόπειρας απάτης αυξάνεται κατά 18% σε σύγκριση με άλλες περιόδους του έτους.

Σύμφωνα με αναλύσεις, το 1,36% όλων των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στη Black Friday και το 1% των συναλλαγών στη Cyber Monday, ενδέχεται να αποτελεί απόπειρα δόλιας ενέργειας. Εάν υποθέσουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η μέση αξία μιας διεκπεραιωμένης πληρωμής κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής είναι $243 δολάρια (περίπου €220), οι απώλειες από την πλευρά των αγοραστών δύνανται να φτάσουν αρκετές χιλιάδες δολάρια.

Πηγή: http://www.sepe.gr/

Η διαχείριση των δεδομένων λειτουργεί ως επιταχυντής της καινοτομίας

diaxeirisi dedomenonΣε μια χρονική συγκυρία, όπου η καινοτομία αποτελεί - σε έναν μεγάλο βαθμό - και διαβατήριο για την επιχειρηματική επιτυχία, οι εταιρείες, ανά τον κόσμο, προσπαθούν να επαναπροσδιορίσουν την έννοια της καινοτομίας. Ποιοι παράγοντες ορίζουν, όμως, σήμερα την καινοτομία;

Κομβικό ρόλο φαίνεται ότι παίζουν τα δεδομένα, καθώς η διαχείριση των data λειτουργεί ως επιταχυντής της καινοτομίας. Οι πραγματικά καινοτόμοι επιχειρηματίες αντλούν δεδομένα από πολλές διαφορετικές πηγές, καθώς γνωρίζουν ότι μόνο το επιχειρηματικό ένστικτο δεν αρκεί. Το 73% της κατηγορίας των “Ηγετών” σε θέματα καινοτομίας αντλεί συγχρόνως δεδομένα από εσωτερικές και εξωτερικές πηγές.

Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει και η ταχύτητα. Επιχειρηματίες και εργαζόμενοι, που έχουν καινοτόμο τρόπο σκέψης, σκέφτονται πάντα σε διάστημα τριμήνου και εβδομάδας και ποτέ σε χρόνια. Σχεδόν όλοι (96%) όσοι χαρακτηρίζονται ως “Ηγέτες” φέρνουν στην αγορά νέες ιδέες και λύσεις με μεγάλη ταχύτητα, σε αντίθεση με την κατηγορία των “Αδρανών” εργαζομένων, που μόλις το 17% κάνει το αντίστοιχο.

Τα παραπάνω διαπιστώνει η Mastercard και το Harvard Business Review Analytic Service σε μελέτη που καταγράφει 50 ενέργειες, οι οποίες μπορούν να επιφέρουν θετική αλλαγή και καινοτομία στις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους. Μία εξ αυτών των ενεργειών είναι η προτεραιοποίηση και η αναγωγή της καινοτομίας σε προτεραιότητα. Σχεδόν το 90% των “Ηγετών” θέτουν την καινοτομία ως στόχο σε υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών. Το γεγονός αυτό βοηθά στη διασφάλιση του σωστού προϋπολογισμού και προσφέρει σημαντική πρόοδο στις εταιρείες.

“Ηγέτες” και “Αδρανείς”
Αξιοποιώντας τις απαντήσεις που δόθηκαν σε 40 ερωτήσεις, δημιουργήθηκαν τρείς διαφορετικές κατηγορίες επιχειρηματιών και εργαζομένων. Ως “Ηγέτες”, ορίζονται όσοι μπορούν να κατανοήσουν και να εκτελέσουν καινοτόμες διαδικασίες. Οι ανήκοντες σε αυτό το γκρουπ έχουν μέσο όρο καινοτομίας 88.

Ως “Ακολουθητές” ορίζονται όσοι μπορούσαν να κατανοήσουν και να εκτελέσουν μερικούς από τους πυλώνες καινοτομίας των οργανισμών. Το 42% των ερωτηθέντων συμπεριλήφθηκε στη συγκεκριμένη κατηγορία με μέσο όρο 66. Τέλος, οι “Αδρανείς”, τελευταία κατηγορία, αποτελείται από όσους δεν μπορούσαν να κατανοήσουν την έννοια της καινοτομίας και των πλεονεκτημάτων της με μέσο όρο 37.

Η ταυτότητα μιας εταιρείας
Αναφορικά με τους υπόλοιπους παράγοντες, που προσδιορίζουν την καινοτομία, η έρευνα διαπιστώνει ότι η ταυτότητα μιας εταιρείας είναι σημαντική. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να προάγουν την έννοια της “επιχειρηματικότητας” στους υπαλλήλους τους. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείται μια εταιρική κουλτούρα, που δέχεται το ρίσκο και οι εργαζόμενοι είναι πιο πρόθυμοι να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους και τις προκλήσεις στο επαγγελματικό περιβάλλον, ενώ επιπλέον, αυξάνονται οι καινοτόμες ιδέες στην εταιρεία.

Τέλος, σημαντική είναι και η σωστή εστίαση. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές αναφέρουν ότι αναμένουν από τις εταιρείες να αναπτύξουν νέα προϊόντα, υπηρεσίες και χαρακτηριστικά για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Συνεπώς, οι οργανισμοί πρέπει να εστιάσουν σε καινοτόμες ιδέες για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πελατών τους.

Η έρευνα
Η Mastercard, σε συνεργασία με το τμήμα Business Review Analytic Service του Πανεπιστημίου του Harvard, παρουσίασαν την “Become 2020”, την πρώτη έκδοση μιας έρευνας, που επικεντρώνεται στην καινοτομία. Η ερευνητική πρωτοβουλία περιλαμβάνει τον δείκτη Business Innovators και τη σχετική έκθεση, Innovators Become Leaders, η οποία εξετάζει τα χαρακτηριστικά εκείνα που διαφοροποιούν τους πλέον καινοτόμους επαγγελματίες.

Τους τελευταίους έξι μήνες, το Harvard Business Review Analytic Services (HBRAS) διενήργησε έρευνα σε περισσότερα από 1.000 στελέχη, για τον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί στους οποίους εργάζονται προσεγγίζουν την καινοτομία σε πέντε βασικές κατηγορίες: τις εσωτερικές διαδικασίες, το ανθρώπινο δυναμικό, τη χρηματοδότηση, την εμπειρία των καταναλωτών και την ανάλυση ψηφιακών δεδομένων. Επιπλέον, τα στελέχη των οργανισμών κλήθηκαν να αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θέτουν προτεραιότητες με βάση τις ανάγκες των καταναλωτών.

Πηγή: http://www.sepe.gr