Η Σιγκαπούρη η πιο “έξυπνη” πόλη του κόσμου

sigapouriΥπάρχει μια δεκάδα χωρών ανά τον πλανήτη, οι οποίες όχι μόνο διακρίνονται για τις τεχνολογικές και οικονομικές επιδόσεις τους, αλλά έχουν καταφέρει να χρησιμοποιούν αυτές τις επιδόσεις για να εξασφαλίσουν μια υψηλού επιπέδου ποιότητα ζωής στους κατοίκους. Οι πόλεις αυτές δικαιωματικά θεωρούνται “έξυπνες”, έχοντας επιτύχει το κατάλληλο μίγμα πολιτικών, που ισορροπεί την τεχνολογική, την οικονομική και την κοινωνική ευημερία.

Επικεφαλής αυτού του “top ten” για το 2019 είναι η Σιγκαπούρη, η οποία, σύμφωνα τουλάχιστον με την αξιολόγηση της IMD και του Οργανισμού SUTD, αναδεικνύεται στην πιο “έξυπνη” πόλη του κόσμου μεταξύ 102 που εξετάζονται συνολικά. Η Αθήνα καταφέρνει να συμπεριληφθεί στην κατάταξη, καταλαμβάνοντας την 95η θέση ανάμεσα στις 102 πόλεις.

Στην πρώτη δεκάδα των πιο “ευφυών” πόλεων, παγκοσμίως, σύμφωνα με τον Smart City Index 2019, μετά από τη Σιγκαπούρη, ακολουθούν η Ζυρίχη στη δεύτερη θέση, το Όσλο στην τρίτη, η Γενεύη στην τέταρτη, η Κοπεγχάγη στην Πέμπτη, ενώ ακολουθούν: Όκλαντ, Ταϊπέι, Ελσίνκι, Μπιλμπάο και Ντίσελντορφ.

Οι δέκα πόλεις συγκέντρωσαν ανάμεσα σε 102, παγκοσμίως, την υψηλότερη βαθμολογία στη σχετική αξιολόγηση που κάνει το Παρατηρητήριο Smart City του Κέντρου Διεθνούς Ανταγωνιστικότητας της IMD, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας και Σχεδιασμού της Σιγκαπούρης (SUTD). Ο δείκτης “Smart City 2019” της IMD εστιάζει αποκλειστικά στον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες αντιλαμβάνονται την προσπάθεια για εξισορρόπηση ανάμεσα στα οικονομικά και τεχνολογικά επιτεύγματα μιας πόλης και στην προσφορά της προς την κοινωνία και τον άνθρωπο.

Κορυφαίες πόλεις
Σύμφωνα με τον εν λόγω δείκτη, πρωταθλητισμό στο κεφάλαιο “smart cities” κάνουν επίσης το Άμστερνταμ, που βρίσκεται στην 11η θέση, το Σαν Φρανσίσκο στη 12η, το Βανκούβερ στη 13η θέση, το Σίδνεϋ (14η), το Τορόντο (15η), ενώ ακολουθούν το Μόντρεαλ (16η θέση), η Βιέννη (17η), η Μπολόνια (18η), η Πράγα (19η) και το Λονδίνο (στην 20η θέση). Όπως υπογραμμίζουν - και ορθώς - οι συντάκτες της έρευνας, ο χαρακτηρισμός μιας πόλης ως “έξυπνης” είναι κρίσιμος, αφενός για την προσέλκυση επενδύσεων και αφετέρου για την προσέλκυση ταλέντων.

Τι κάνει “έξυπνη” μια πόλη
Οι πόλεις, που τοποθετούν στην κατηγορία “smart cities” διακρίνονται για τις πολιτικές τους σε μία σειρά από κρίσιμους τομείς: από τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τη βιώσιμη ενέργεια και τις στρατηγικές των μεταφορών έως την κοινωνική ένταξη και την προσέλκυση ταλέντων. Και κυρίως, από την επιτυχή ενσωμάτωση των “έξυπνων” τεχνολογιών στην καθημερινότητα του πολίτη, με στόχο της βελτίωση της ζωής του.

Παρ’ όλο που δεν υπάρχει ούτε μια τέλεια στρατηγική, ούτε μια ενιαία στρατηγική, για να γίνει μια πόλη “έξυπνη” και οι πόλεις που βρίσκονται στην πρώτη τριάδα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: αποδίδουν μεγάλη σημασία στην ποιότητα ζωής του ατόμου, συμπεριλαμβανομένου του περιβάλλοντος, της ασφάλειας, της πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης, αλλά και της κινητικότητας και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Οι εταιρείες Πληροφορικής, οι καλύτεροι εργοδότες παγκοσμίως

pliroforiki ergodotesΑνάμεσα στους κλάδους με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον βρίσκεται, για άλλη μια φορά, η Πληροφορική (Information Technology-IT). O χώρος της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας έχει την τιμητική του - και το 2019 - στη λίστα World’s Best Workplaces, που αναδεικνύει τις εταιρείες, παγκοσμίως, με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον.

Η εταιρεία τεχνολογίας Cisco κατατάσσεται στην πρώτη θέση της 9ης ετήσιας διεθνούς λίστας World’s Best Workplaces, ακολουθούμενη από τη Hilton και από την επίσης προερχόμενη από τον χώρο του ΙΤ, Salesforce. Όπως ανακοίνωσε το Great Place to Work, οι κλάδοι που συναντώνται συχνότερα στη λίστα είναι το Information Technology και ο τομέας του Financial Services & Insurance, με τον κλάδο της Πληροφορικής να επιβεβαιώνει για ακόμη μια χρονιά την ικανότητα να δημιουργεί ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον.

Εκτός από τη Cisco και τη Salesforce, στη λίστα με τις 25 πολυεθνικές με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον, τον κλάδο του ΙΤ εκπροσωπούν επίσης: η SAP στην έκτη θέση, η SAS στην ένατη, η Workday στη δέκατη θέση, η Mercado Libre στην 13η, η Adobe στην 15η θέση, η Intuit στην 17η.

Σύμφωνα με τα φετινά αποτελέσματα της κατάταξης, δύο από τις 25 πολυεθνικές, που συγκροτούν τη λίστα World’s Best Workplaces - DHL Express και AbbVie - το οφείλουν και στις θυγατρικές τους στην Ελλάδα, καθώς διακρίθηκαν και στη χώρα μας για το εξαιρετικό εργασιακό τους περιβάλλον.

Η αξιολόγηση
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της φετινής κατάταξης, από τις 25 πολυεθνικές που διακρίθηκαν, οι 13 έχουν την έδρα τους στις ΗΠΑ. Παρ’ ότι οι περισσότεροι από τους νικητές προέρχονταν από τον κλάδο της τεχνολογίας ή των επαγγελματικών υπηρεσιών, στη λίστα εκπροσωπούνται διαφορετικοί οικονομικοί κλάδοι, από τις μεταφορές έως τις κατασκευές. Αυτή η ευρεία εκπροσώπηση αποδεικνύει το γεγονός ότι οποιοσδήποτε τύπος επιχείρησης μπορεί να δημιουργήσει ένα περιβάλλον εργασίας, όπου η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων είναι πραγματικά ικανοποιημένη με τη δουλειά τους.

Η λίστα World’s Best Workplaces περιλαμβάνει τις 25 καλύτερες πολυεθνικές εταιρείες στον κόσμο όσον αφορά το εργασιακό τους περιβάλλον. Μια εταιρεία για να ενταχθεί σε αυτή τη λίστα, πρέπει να διακριθεί τουλάχιστον σε πέντε εθνικές λίστες Best Workplaces ανά τον κόσμο, να έχει το ελάχιστον 5.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, και το 40% του εργατικού της δυναμικού να εργάζεται εκτός της χώρας στην οποία εδρεύουν τα κεντρικά της γραφεία.

Πηγή: http://www.sepe.gr

Ποιες χώρες εκπαιδεύουν τους καλύτερους μηχανικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών

mixanikoi pcΗ επιστήμη των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι, ίσως, ένα από το πιο “καυτά” επαγγέλματα, παγκοσμίως. Ποιες χώρες, όμως, “παράγουν” τους καλύτερους μηχανικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών; Μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας (World Bank) σε συνεργασία το Stanford University απαντά σε αυτό το ερώτημα και η απάντηση δεν επιφυλάσσει καμία έκπληξη: οι ΗΠΑ είναι το καλύτερο “φυτώριο” για επιστήμονες του χώρου των ηλεκτρονικών υπολογιστών, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Παγκόσμια Τράπεζα ξεκίνησε μια φιλόδοξη “άσκηση”: να αξιολογήσει τις βασικές δεξιότητες ΤΠΕ στους φοιτητές σχολών μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών σε τέσσερις μεγάλες οικονομίες: Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ και Ρωσία. Από κοινού, αυτές οι τέσσερις χώρες εκπαιδεύουν σχεδόν το ήμισυ των επαγγελματιών μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών στον κόσμο.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι ΗΠΑ είναι μακράν η καλύτερη χώρα στην εκπαίδευση μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών, με τους φοιτητές των σχετικών σχολών στις ΗΠΑ να υπερβαίνουν σε προσόντα και δεξιότητες αυτούς στην Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία. Για την ακρίβεια, μέσος φοιτητής σπουδών ΤΠΕ στις ΗΠΑ κατατάσσεται υψηλότερα από το 80% περίπου των φοιτητών που εξετάστηκαν στην Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία. Αυτή η διεθνής πρωτιά κάθε άλλο παρά χωρίς σημασία είναι σε μια συγκυρία, κατά την οποία η τεχνολογία γίνεται όλο και πιο αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας πολιτών, επιχειρήσεων, κυβερνήσεων και δημόσιων οργανισμών.

Αύξηση της ζήτησης
Υπό αυτά τα δεδομένα, η ζήτηση για επαγγελματίες του κλάδου των ηλεκτρονικών υπολογιστών αναμένεται να αυξηθεί με γεωμετρική πρόοδο. Μόνο στις ΗΠΑ, πάνω από 500.000 θέσεις εργασίας σε επαγγέλματα ΤΠΕ θα δημιουργηθούν μέσα στην επόμενη δεκαετία. Επίσης, έως το 2024 σχεδόν τα τρία τέταρτα της αύξησης της απασχόλησης STEM θα προέλθει από επαγγέλματα που σχετίζονται με τον υπολογιστή.

Ένα άλλο ενδιαφέρον, αν και επίσης αναμενόμενο, εύρημα της άσκησης είναι ότι οι γυναίκες φοιτήτριες σε αντικείμενα ΤΠΕ υστερούν σε δεξιότητες έναντι των ανδρών συναδέλφων τους, σε όλες τις χώρες που εξετάστηκαν. Και αυτή η διαπίστωση ήταν κοινή και για τις τέσσερις χώρες.

Τα ευρήματα της “άσκησης” εγείρουν μια σειρά από ζητήματα στρατηγικής, που πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη από τα ανά τον κόσμο εκπαιδευτικά συστήματα. Όπως αναφέρει η Παγκόσμια Τράπεζα, ενώ η ποσοτική επέκταση των προγραμμάτων για τα εκπαιδευτικά αντικείμενα στο χώρο των ΤΠΕ ήταν επαρκής, σημαντικά θέματα ποιότητας παραμένουν ανοιχτά. Όπως το τι δεξιότητες φέρνουν μαζί τους τελικά οι απόφοιτοι της επιστήμης της πληροφορικής.

Η άσκηση
Για τις ανάγκες της άσκησης έγιναν συγκρίσεις και αξιολογήσεις των ικανοτήτων των επιστημόνων πληροφορικής μεταξύ των προπτυχιακών φοιτητών της τελευταίας χρονιάς σε τέσσερις μεγάλες οικονομικές και πολιτικές δυνάμεις, που παράγουν περίπου το ήμισυ των πτυχιούχων επιστήμης, τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών στον κόσμο.

Πηγή: http://www.sepe.gr

ΚΤΕΛ: Εκτύπωση ηλεκτρονικών εισιτηρίων στους σταθμούς!

messinia eticketΗ IME πληροφορική φέρνει πάντα κοντά σας νέες τεχνολογίες & υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Εκτύπωση ηλεκτρονικών εισιτηρίων από μηχάνημα scanner - εκτυπωτή στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Νομού Μεσσηνίας Α.Ε.

Το ανανεωμένο eticket στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ σας περιμένει να κάνετε Online Έκδοση Εισιτηρίων & να γνωρίσετε τη Μεσσηνία, τον τόπο των αντιθέσεων & των εκπλήξεων! Δείτε εδώ: http://ow.ly/NDun30dTgXS

Δείτε όλες τις ολοκληρωμένες εφαρμογές e-ticket που παρέχει η ΙΜΕ πληροφορική για τους συγκοινωνιακούς οργανισμούς όλης της χώρας: https://ime.com.gr/gr/ktel

Google Market Finder: Στην Ελλάδα το εργαλείο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

google campusΗ Google ανακοίνωσε σήμερα τη διαθεσιμότητα του Market Finder στην Ελλάδα - ενός εργαλείου, που βοηθά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εντοπίσουν νέους πελάτες, να υλοποιήσουν επιτυχημένα πλάνα ανάπτυξης και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό.

Το Market Finder παρουσιάστηκε σήμερα σε εκδήλωση της Google στο πλαίσιο των Talks & Events του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη ΔΕΘ. Στην εκδήλωση συμμετείχαν o Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος, η Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Marketing Θεσσαλονίκης κα. Παρασκευή Πατουλίδου, ο Deputy Chief of Mission της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα κ. David Burger και η Διευθύντρια Marketing της Google για την Ελλάδα, την Ουκρανία και τη Ρουμανία κα Μαρία Φουντά και συζήτησαν για το πώς το διαδίκτυο και η ψηφιακή οικονομία διευκολύνουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εξάγουν προϊόντα και υπηρεσίες σε νέες γεωγραφικές περιοχές.

Η εκδήλωση οργανώθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Εθνικής Συμμαχίας για Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση και υποστηρίχθηκε από την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.

Το παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει πολλές ευκαιρίες στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όμως σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, μόνο το 10% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος. Ένα πραγματικά μικρό ποσοστό, ιδιαίτερα αν συγκριθεί με τον μέσο όρο της Ε.Ε. Σύμφωνα με τον ίδιο οργανισμό, δύο από τους λόγους που αποτελούν εμπόδια για την δραστηριοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκτός Ελλάδος είναι 1) η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων και 2) η δυσκολία διαχείρισης τεχνολογικών εργαλείων.

Η Μαρία Φουντά, Διευθύντρια Marketing της Google για την Ελλάδα, την Ουκρανία και τη Ρουμανία, δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία 4 χρόνια, με το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online, διαδώσαμε ψηφιακές δεξιότητες σε περισσότερους από 120 χιλιάδες Έλληνες – 14.000 μόνο στην Κεντρική Μακεδονία – που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού. Είμαστε χαρούμενοι που σήμερα κάνουμε ένα ακόμα βήμα για να βοηθήσουμε τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν διεθνώς, μέσω του εργαλείου Market Finder. Το εργαλείο αυτό προσφέρει δωρεάν οδηγούς, βίντεο και πληροφορίες, κάνοντας, όσο γίνεται πιο εύκολα τα πρώτα βήματα των επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές και τις εξαγωγές.»

Το Market Finder λειτουργεί ως εξής:

- Βήμα 1: Βρίσκοντας τις καλύτερες αγορές για την επιχείρησή σας: Από τη στιγμή που ο επιχειρηματίας καταχωρήσει την ιστοσελίδα του στο εργαλείο Market Finder, αυτό θα του υποδείξει ποιες αγορές εξαγωγών είναι οι καταλληλότερες για το προϊόν ή την υπηρεσία του. Θα του δείξει επίσης τον αριθμό των μηνιαίων αναζητήσεων Google για τα προϊόντα της εταιρείας του, καθώς και το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των δυνητικών αγορών. Το Market Finder αναλύει τη χρήση του διαδικτύου από τους καταναλωτές, τα δημογραφικά στοιχεία και το διαθέσιμο εισόδημά τους, παρέχοντας ξεκάθαρους δείκτες και πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την αναπτυξιακή δυναμική μιας αγοράς.


- Βήμα 2: Προετοιμάζοντας την επιχείρησή σας για μια παγκόσμια αγορά: Το Market Finder ετοιμάζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για διεθνή επιτυχία, καθιστώντας τις έτοιμες για εξαγωγές. Αυτό γίνεται με εργαλεία εντοπισμού αγορών, καθώς και με οδηγούς και συμβουλές που υποδεικνύουν τους αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας με νέες αγορές, ανεξάρτητα από το αν αυτό αφορά στη γλώσσα, τα έθιμα ή τις επιθυμητές μεθόδους πληρωμής. Επιπλέον, ειδικοί στην εφοδιαστική αλυσίδα (logistics) περιγράφουν τους κανόνες των διεθνών μέσων μεταφοράς και παράδοσης για κάθε επιλεγμένη αγορά. Τέλος, οι οδηγοί τρόπων πληρωμής παρουσιάζουν τις πολλές εναλλακτικές που διατίθενται παγκοσμίως και υποδεικνύουν τις καταλληλότερες για κάθε αγορά.

- Βήμα 3: Φέρνοντας την επιχείρησή σας μπροστά στους πελάτες: Το Market Finder παρέχει εκπαίδευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, για να διασφαλίσει ότι οι χρήστες που ψάχνουν για την επιχείρησή σας θα τη βρουν. Για παράδειγμα, δείχνει το πώς μπορούν να δημιουργηθούν καμπάνιες Google Ads που, μέσα από παρουσιάσεις σχετικών περιπτώσεων, οδηγούς και video, να είναι αποτελεσματικές και προσανατολισμένες στις επιλεγμένες αγορές.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η Google παρουσίασε επίσης έναν ενημερωμένο απολογισμό αποτελεσμάτων για το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online (g.co/greektourism), που παρέχει δωρεάν συμβουλευτικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε τουριστικές επιχειρήσεις σχετικά με ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις του τουρισμού να μπορούν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο αποτελεσματικά, με στόχο να προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Έως σήμερα, στην Ελλάδα, η Google έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 120.000 ανθρώπους, έχοντας επισκεφθεί περισσότερες από 100 πόλεις και συνεργαστεί με πάνω από 40 πανεπιστήμια σε όλη τη χώρα, για να συμβάλλει και στην κατάρτιση της νέας γενιάς επαγγελματιών του τουρισμού. Συγκεκριμένα, έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 4.000 επιχειρηματίες και νέοι, στις 7 περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ συνολικά, από το 2014 που ξεκίνησε το πρόγραμμα, έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 14.000 νέοι και επαγγελματίες από την περιοχή.

Πηγή: http://www.epixeiro.gr