Από 3,3 έως 4 δισ. ευρώ ετησίως μπορεί να φέρει η καινοτομία στην ελληνική οικονομία

kainotomia elladaΚαταλύτη ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία μπορεί να αποτελέσει η καινοτομία. Αν και η χώρα υστερεί έναντι των Ευρωπαίων εταίρων σε θέματα καινοτομίας, η αναβάθμιση της καινοτομικής δραστηριότητας είναι εφικτή και μπορεί να αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Ήδη, μία στις τρεις μη καινοτόμες ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις από τον τομέα της βιομηχανίας (σ.σ. αντιστοιχεί στο 15% του συνόλου των ΜμΕ) έχει εκπονήσει σχέδια καινοτομίας για την επόμενη 5ετία. Το ποσοστό αυτό θεωρείται επαρκές, ώστε η Ελλάδα να προσεγγίσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων. Το όφελος για την ελληνική οικονομία από την υλοποίηση των εν λόγω σχεδιαζόμενων στρατηγικών αγγίζει τα €0,7 δισ. ετησίως.

Αν, μάλιστα, η υλοποίηση των σχεδιαζόμενων στρατηγικών των ΜμΕ συνοδευτεί από την αναβάθμιση του περιβάλλοντος καινοτομίας της χώρας στο επίπεδο του ευρωπαϊκού μέσου όρου, το επιπλέον όφελος σε ορίζοντα 5ετίας μπορεί να αγγίξει τα €3,3 δισ. ετησίως. Επιπλέον, το όφελος αυτό μπορεί να αυξηθεί ως τα €4 δισ., αν οι επιδόσεις της χώρας φθάσουν στο επίπεδο των τριών κορυφαίων ευρωπαϊκών χωρών.

Όπως διαπιστώνει νέα μελέτη, που συνέταξε η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας, ως προτεραιότητες πολιτικής για την επίτευξη της σύγκλισης, αναγνωρίζονται η ενίσχυση της χρηματοδότησης μετοχικού κεφαλαίου (π.χ. VCs), η βελτίωση των υποδομών (κυρίως στον τομέα ICT) και η διασύνδεση επιχειρηματικής και ακαδημαϊκής κοινότητας. “Με την τεχνολογία να εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και τις επιχειρήσεις να ανταγωνίζονται σε παγκόσμιο επίπεδο, η καινοτομία αποτελεί βασικό συστατικό ενίσχυσης της οικονομικής δραστηριότητας”, αναφέρει η μελέτη.

Ελληνικές επιδόσεις
Οι συντάκτες της μελέτης διαπιστώνουν ότι, παρά το δυσμενέστερο εγχώριο περιβάλλον καινοτομίας, οι ελληνικές βιομηχανικές ΜμΕ καταφέρνουν να καινοτομούν σε ποσοστό 43% του τομέα έναντι 50% στην Ε.Ε. Η καινοτομία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να επιτυγχάνουν υψηλότερες αποδόσεις τόσο σε επίπεδο πωλήσεων, όσο και κερδοφορίας.

Ειδικότερα, οι καινοτόμες επιχειρήσεις πέτυχαν αύξηση του κύκλου εργασιών τους την προηγούμενη 5ετία της τάξης του 11,2% - έναντι μόλις 0,2% για τις μη καινοτόμες - ενώ παράλληλα πέτυχαν υπερτριπλάσια βελτίωση του επιπέδου κερδοφορίας τους (+4,8 ποσοστιαίες μονάδες έναντι +1,5 για τις μη καινοτόμες).

Ηγέτες και Μιμητές
Η μελέτη προχωρά στη διάκριση των καινοτόμων επιχειρήσεων σε δύο επιμέρους κατηγορίες: Ηγέτες (επιχειρήσεις που παράγουν οι ίδιες καινοτομία) και Μιμητές (επιχειρήσεις που υιοθετούν καινοτομίες). Ενώ σε επίπεδο Μιμητών η Ελλάδα βρίσκεται σχετικά κοντά στα ευρωπαϊκά δεδομένα (περίπου 40% του τομέα), το ποσοστό των Ηγετών στην Ελλάδα (5% του τομέα) παρουσιάζει σημαντική υστέρηση έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου (της τάξης του 28%).

Στην κατηγορία των Ηγετών, η εστίαση στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, σε συνδυασμό με τις ενέργειες που ακολουθούν για την υλοποίηση της, τους προσδίδουν σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των Μιμητών τόσο σε όρους κερδοφορίας, όσο και προσβασιμότητας στις διεθνείς αγορές.

Πηγη: www.sepe.gr

 

Νέες τεχνολογίες & υψηλής ποιότητας υπηρεσίες για τα ΚΤΕΛ

ime informaticsΗ IME πληροφορική φέρνει πάντα κοντά σας νέες τεχνολογίες & υψηλής ποιότητας υπηρεσίες προσφέροντας ολοκληρωμένες μηχανογραφικές λύσεις για τα ΚΤΕΛ & τους Συγκοινωνιακούς Οργανισμούς όλης της χώρας.

 

Μπορείτε να δείτε όλες τις υπηρεσίες μας για τα ΚΤΕΛ: https://www.ime.com.gr/gr/ktel

Το 2020 οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα διαθέσουν $270 δισ. στον ψηφιακό μετασχηματισμό

psifiakos metasximatismosΜε αμείωτη ένταση, παρά τις όποιες μακρο-οικονομικές εξελίξεις, θα συνεχίσουν οι επιχειρήσεις να επενδύουν στην ψηφιακή τους θωράκιση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η Ευρώπη, μία από τις πιο “ώριμες” ψηφιακά αγορές του πλανήτη, θα συνεχίσει να βρίσκεται στην παγκόσμια πρωτοκαθεδρία, όσον αφορά αυτές τις επενδύσεις. Συγκεκριμένα, το 2020 οι ευρωπαϊκές εταιρείες αναμένεται να δαπανήσουν περισσότερα από $270 δισ. στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ωστόσο, οι επενδύσεις αυτές δείχνουν να έχουν μακρά “ωρίμανση” και ως αποτέλεσμα μόνο το 16% των επιχειρήσεων, που θα επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, θα καταφέρει να δημιουργήσει νέες ροές εσόδων μέσω αυτών των επενδύσεων.

Ένας τομέας, ο οποίος θα δημιουργήσει νέες πηγές εσόδων για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις προβλέψεις της International Data Corporation (IDC), είναι αυτός των δεδομένων. Έως το 2022, τα δεδομένα που συλλέγονται από συνδεδεμένες συσκευές θα δημιουργήσουν μια ευκαιρία εσόδων ύψους $10,5 δισ. για τις 500 κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες κάθε άλλο παρά αγνοούν τη δυναμική που δημιουργεί η ψηφιακή οικονομία και προετοιμάζονται ανάλογα για την επόμενη ημέρα. Έως το 2022, το 25% των 500 κορυφαίων ευρωπαϊκών εταιρειών θα έχει τουλάχιστον δύο μέλη του διοικητικού συμβουλίου με δυνατότητες ψηφιακής επιχειρηματικής αριστείας. Στο πλαίσιο της ίδιας προετοιμασίας, μέχρι το 2022, το 30% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη θα έχει ορίσει τουλάχιστον έναν ηγετικό ρόλο στον τομέα της τεχνολογίας, που θα συνδυάζει λειτουργίες CIO, CTO, CDO και καινοτομίας.

Στο cloud
Σε ευθεία συνάρτηση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό βρίσκονται οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στο cloud. Μέχρι το 2025, το 60% των ευρωπαϊκών οργανισμών θα εκσυγχρονίσει τον πυρήνα των λειτουργιών του, αξιοποιώντας το cloud. Μάλιστα, αυτός ο εκσυγχρονισμός θα φέρει στις επιχειρήσεις βελτίωση της παραγωγικότητας τους κατά 25%.

Ένας ακόμη τομέας, που σχετίζεται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα των ευρωπαϊκών εταιρειών, είναι αυτός της αυτοματοποίησης των διαδικασιών και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Για την ακρίβεια, μέχρι το 2023, το 70% των πρωτοβουλιών των ευρωπαϊκών εταιρειών για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών θα διοχετευθεί στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Σε κάθε περίπτωση, όπως διαπιστώνει η IDC, όλες οι ενέργειες των επιχειρήσεων, που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, δεν μπορεί παρά να συνδυάζονται με την ηθική χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών. Το 2024, το 50% των ευρωπαϊκών εταιρειών εκτιμάται ότι θα υποβάλλει ετήσιες εκθέσεις σχετικά με τη δεοντολογική χρήση των δεδομένων, την αυτοματοποίηση και τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. 

Πηγή: www.sepe.gr

1 στους 2 Έλληνες αγόρασε ηλεκτρονικά είδη στις γιορτές

ilektronia giortesΤα ηλεκτρονικά είδη και τα αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας προσέλκυσαν και στη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου, το αγοραστικό ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών. Τα συγκεκριμένα είδη ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία αγορών, κατά τις φετινές γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, οι πέντε στους δέκα καταναλωτές αγόρασαν ηλεκτρονικά είδη και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας τη φετινή εορταστική περίοδο, με πρώτη κατηγορία την ένδυση-υπόδηση, καθώς σε αυτήν στράφηκαν οι επτά στους δέκα Έλληνες καταναλωτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, αμέσως επόμενες πιο δημοφιλείς αγορές για τους Έλληνες ήταν τα καλλυντικά και φαρμακευτικά προϊόντα (4 στους 10 αγόρασαν καλλυντικά και φαρμακευτικά), ενώ 3 στους 10 αγόρασαν κοσμήματα και  2 στους 10 ηλεκτρικά είδη και έπιπλα.

Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία - που μετέφερε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - το 2019, ο τζίρος των εορτών κινήθηκε περίπου στα περυσινά επίπεδα. Πανελλαδικά, με τα καταστήματα να είναι και φέτος ανοικτά τις τρεις τελευταίες Κυριακές του έτους, εκτιμάται πως ο συνολικός τζίρος του Δεκεμβρίου το 2019, κυμάνθηκε κοντά στα περυσινά €3,5 δισ., αλλά βεβαίως πολύ μακριά από τα €5,4 δισ. του 2009.

Η σωρευτική μείωση του τζίρου το διάστημα Δεκεμβρίου 2009-2019 υπολογίζεται στο -35%, με απώλειες σχεδόν €2 δισ. στις πωλήσεις. Σε ετήσια βάση, τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του 2019 δείχνουν σταθεροποίηση του επιπέδου τζίρου λιανικής, με πρόβλεψη να έχει κλείσει κοντά στα €42 δισ. συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και €36 δισ. εκτός καυσίμων.

Οριακή αύξηση
Οι πρώτες προβολές στοιχείων και οι εκτιμήσεις για το 12μηνο του 2019, επίσης, δείχνουν μία οριακή αύξηση στον συνολικό τζίρο της λιανικής περίπου 1,5%, επιβεβαιώνοντας εν μέρει τις προβλέψεις οριακής αύξησης 1,8% της ιδιωτικής κατανάλωσης και της βελτίωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατά περίπου 2 μονάδες.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η πλειονότητα των καταναλωτών και συγκεκριμένα οι οκτώ στους δέκα, ξεκίνησαν τις αγορές το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, την περίοδο 15-24 Δεκεμβρίου και κυρίως μετά την καταβολή του δώρου. Μόνο οι δύο στους δέκα έκαναν τις αγορές της τελευταίας στιγμής έως και την 31η Δεκεμβρίου.

Στο μεταξύ, η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών στράφηκε στα φυσικά καταστήματα και το παραδοσιακό εμπόριο, συνδυάζοντας διασκέδαση και αγορές, ενώ στις γιορτές. Το Διαδίκτυο επιλέχθηκε περισσότερο για ιδέες και έρευνα αγοράς επί των τιμών.

Επιπλέον και φέτος, παρατηρήθηκε έντονη μεταφορά τζίρου από τους μικρούς στους μεγαλύτερους παίκτες του λιανικού εμπορίου, που φαίνεται να υπερβαίνει το 4%.

Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία αφορούν μεν τις επιχειρήσεις της περιφέρειας Αττικής, ωστόσο, είναι ενδεικτικά της πανελλαδικής τάσης, αφού στην Αττική κατοικεί το 40% των φορολογουμένων, δηλώνεται το 48% του εισοδήματος της χώρας, το 59% του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και το 58% του κύκλου εργασιών στο εμπόριο.

Πηγή: http://www.sepe.gr

9 στις 10 startups πιστεύουν ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για τη σύσταση εταιρείας

start upsΘετικό momentum για την εκκίνηση νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, παγκοσμίως, βλέπουν σήμερα οι νεοφυείς εταιρείες. Παρά τη διεθνή οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα, το 92% των ιδρυτών νεοφυών επιχειρήσεων εκτιμά ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσει κανείς μια νέα εταιρεία.

Πάντως, παρά την αισιοδοξία για το μέλλον των startups, οι εμπλεκόμενοι στον τομέα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας εκφράζουν σοβαρές αμφιβολίες σχετικά με την τεχνολογία ως αντικείμενο των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων. Σχεδόν ένας στους δύο ιδρυτές startups, το 47%, εκτιμά ότι υπάρχει σήμερα μια επενδυτική τεχνολογική «φούσκα». Στο μεταξύ, περίπου το ένα τρίτο, το 32%, πιστεύει ότι πρόκειται να σκάσει άμεσα, το 15,2% συμφωνεί για τη «φούσκα», αλλά δηλώνει ασφαλές προς το παρόν, ενώ το 21,7% απορρίπτει την ιδέα της ύπαρξης μιας επενδυτικής τεχνολογικής «φούσκας».

Πάντως, η προοπτική μιας τεχνολογικής φούσκας, σύμφωνα με σχετική έρευνα του venture capital “First Round”, απασχολεί σοβαρά επενδυτές και επιχειρηματίες σε όλο τον κόσμο και μάλιστα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή τα τελευταία χρόνια. Το ποσοστό εκείνων που βλέπουν μια επενδυτική «φούσκα» στον τομέα της τεχνολογίας είναι το 2019 υψηλότερο από ποτέ: το 2018 διαμορφωνόταν στο 12% και το 2017 στο 25%.

Επίφοβοι τομείς
Όσον αφορά τους τομείς της τεχνολογίας, τους οποίους οι ίδιοι οι επίδοξοι επιχειρηματίες θεωρούν ως πιο επίφοβους για την έκρηξη μιας τεχνολογικής «φούσκας», αυτοί σχετίζονται με τα κρυπτονομίσματα, την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την επαυξημένη (Virtual Reality και Augmented Realty -VR / AR.

Αυτοί οι τομείς είναι εκείνοι που προσελκύουν και τη μερίδα του λέοντος των επενδυτών στη διάρκεια του 2019, γεγονός που πυροδοτεί τους φόβους αρκετών ιδρυτών νεοφυών εταιρειών περί τεχνολογικής φούσκας.

Συνολικά, οι νεοφυείς επιχειρήσεις θεωρούν ότι το 2020 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την άντληση κεφαλαίων. Σε ποσοστό 65% οι ιδρυτές startups εκτιμούν ότι το 2020 θα είναι πιο δύσκολο να αντλήσουν επενδυτικά κεφάλαια. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα της ίδιας έρευνας, το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 44%.

Έμφυλο χάσμα
Η μελέτη της venture capital firm First Round διαπιστώνει, στο μεταξύ, ότι το έμφυλο χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών εξακολουθεί να είναι πολύ ισχυρό στον τομέα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. Το 40% των γυναικών εργαζομένων ανέφερε ότι το φύλο τους μείωσε τις πιθανότητες να προσληφθούν σε μια νεοφυή εταιρεία ή να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο σε αυτή. Ακόμη χειρότερα, το 70% των γυναικών ιδρυτών startups απαντά ότι θεωρεί το φύλο του ως εμπόδιο στην άντληση επιχειρηματικών κεφαλαίων.

Πηγή: http://www.sepe.gr